Συναινεί ο έμπορος σε τεχνικό έλεγχο του οχήματος που σας ενδιαφέρει, σε συνεργείο της επίσημης αντιπροσωπείας; Το τελευταίο χρονικό διάστημα στη χώρα μας έχει εξελιχτεί σε μάστιγα η πώληση παλιών μεταχειρισμένων οχημάτων που εισάγονται από τρίτες χώρες. Κάποιοι επιτήδειοι εκμεταλλευόμενοι την ανελαστική ανάγκη του αγοραστικού κοινού για «φθηνό πετρελαιοκίνητο» παρανομούν παρουσιάζοντας ως σχεδόν καινούργια, οχήματα με πολλές εκατοντάδες χιλιάδες km.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΤΑΚΗ
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση ενός Nissan Navara που είχε διανύσει 700.000km αλλά η σχετική ένδειξη στο ταμπλό έδειχνε ένα μηδενικό λιγότερο όταν πουλήθηκε. Σημειώστε ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις φέτος σε λιανικές πωλήσεις στη χώρα μας θα πουληθούν περισσότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, απ’ ότι καινούργια. Σημεία των καιρών, συμφωνώ!
Υπάρχει όμως και ένα άλλο μεγαλύτερο θέμα από την εξαπάτηση του καταναλωτή, ένα θέμα που αφορά στο κοινωνικό σύνολο. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία τα φθηνά μικρά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι προδιαγραφών Euro 2,3,4 που απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη. Αυτό παρακάμπτεται με μια τυπική/ψευδή δήλωση κατοικίας στην επαρχία. Σε μεγάλο ποσοστό πρόκειται τελικά για οχήματα που κυκλοφορούν καθημερινά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη.
Θυμίζουμε ότι η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης το 2011 έγινε για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα προδιαγραφών Euro 5 και άνω. Αυτές οι προδιαγραφές με τα φίλτρα dpf έλυσαν το πρόβλημα των μικροσωματιδίων. Τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 2,3,4 δεν έχουν τέτοια φίλτρα και η χρήση τους σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη απαγορεύονταν/απαγορεύεται γιατί προκαλεί σοβαρά προβλήματα υγείας καθώς τα μικροσωματίδια αιωρούνται και εισπνέονται. Η εισπνοή τους αποδεδειγμένα προκαλεί καρδιοπάθεια, αναπνευστικά προβλήματα, καρκινογενέσεις και άλλα. Ο τελικός καταναλωτής που βρίσκεται σε οικονομική δυσχέρεια και δεν μπορεί να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο καταλήγει να δώσει τις λιγοστές του οικονομίες σ’ ένα όχημα που είναι πολύ περισσότερο καταπονημένο απ’ ότι του λένε άρα θα του βγάλει πολλές κοστοβόρες ζημίες άμεσα και κυρίως ρυπαίνει επικίνδυνα, όχι κάπου αλλού, αλλά εκεί που κινείται, στο σπίτι του, στη γειτονιά του, στη δουλειά του.
Πως μπορείτε να προστατευτείτε απ’ όλα αυτά; Είναι πολύ απλό: Ζητήστε να κάνετε τεχνικό έλεγχο του μεταχειρισμένου οχήματος που σκοπεύετε να αγοράσετε στην επίσημη αντιπροσωπεία. Εκεί είναι εξαιρετικά πιθανό καθώς έχουν πρόσβαση σε δεδομένα από όλες τις χώρες που πωλούνται αυτοκίνητα της κατασκευάστριας εταιρείας, να βρουν το ιστορικό του οχήματος που σας ενδιαφέρει. Προσοχή όμως, δεν μπορούν να σας το γνωστοποιήσουν γιατί δε σας ανήκει το όχημα. Αν ο πωλητής αποδεχτεί να κάνει μια υπεύθυνη δήλωση ώστε η αντιπροσωπεία να έχει δικαίωμα να σας ενημερώσει για την κατάσταση του αυτοκινήτου, που ενδιαφέρεστε, τότε θα μάθετε για το όχημα που θέλετε να αγοράσετε. Αν λοιπόν ο πωλητής συνεργαστεί σ’ αυτό το αίτημά σας, θα μάθετε την αλήθεια προτού προβείτε σε αγορά μέσω τεχνικού ελέγχου στην επίσημη αντιπροσωπεία. Πιθανόν θα την ξέρετε ήδη, γιατί η διάθεση συνεργασίας του, δεικνύει ότι δεν έχει κάτι να κρύψει. Αν όμως αρνηθεί να κάνει τέτοια δήλωση, αυτό θεωρείστε το ενδεικτικό, του τι συμβαίνει…
Αγορά μεταχειρισμένου: Ένα απλό κόλπο, για να μην σας ξεγελάσουν!
Κοινοποιήστε: