Κάτω από τόνους χάλυβα, τσιμένου και από δεκάδες πλακωμένα αυτοκίνητα ψάχνουν για τρίτη μέρα οι διασώστες και οι…
πυροσβέστες στην Γένοβα, με την ελπίδα να εντοπίσουν κι άλλους επιζώντες, μετά την κατάρρευση της αερογέφυρας.
Σήμερα, ενώ ο επίσημος αριθμός των νεκρών μειώθηκε σε 38 από 39 και εκείνος των αγνοουμένων παραμένει αδιευκρίνιστος, όπως δήλωσε ο γενικός εισαγγελέας της ιταλικής μεγαλούπολης, Φραντσέσκο Κότσι, εξακολουθούν να αγνοούνται από 10 έως 20 άνθρωποι.
Οι ομάδες διάσωσης πάντως θα συνεχίσουν το έργο τους μέχρις ότου βρεθούν όλοι όσοι έχουν δηλωθεί ως αγνοούμενοι, τόνισε η εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Σόνια Νότσι στο Associated Press.
Ο υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι αρνήθηκε να πει ακριβή αριθμό αγνοουμένων, καθώς επισήμανε ότι αρκετοί απ’ αυτούς μπορεί να έκαναν διακοπές και να μην έχουν επικοινωνήσει με τις Αρχές αφότου έφτασαν στον προορισμό τους. Εκτίμησε πάντως ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των θυμάτων, μιλώντας σε δημοσιογράφους. «Δυστυχώς, ο απολογισμός θα αυξηθεί. Αυτό είναι αναπόφευκτο», είπε.
Η ιταλική πολιτεία σχεδιάζει κηδεία για τα θύματα αυτό το Σάββατο, που θα ανακηρυχθεί ημέρα εθνικού πένθους. Η τελετή θα πραγματοποιηθεί χοροστατούντος του αρχιεπισκόπου της Γένοβας, καρδινάλιου Άντζελο Μπανιάσκο.
Για μια «παράλογη» καταστροφή που χτύπησε ολόκληρο το έθνος μίλησε ο πρόεδρος της Ιταλίας, Σέρτζιο Ματαρέλα.
Τουλάχιστον έξι απ’ τους νεκρούς είναι ξένοι πολίτες. Εξ αυτών τέσσερις Γάλλοι και δύο Αλβανοί. Όσον αφορά στους τραυματίες αυτοί ανέρχονται σε 15, σύμφωνα με τις ιταλικές Αρχές. Ανάμεσα τους ένας σε κώμα/
Οι αρχές αναφέρουν πως δεν γνωρίζουν πόσα οχήματα βρίσκονταν στη γέφυρα την ώρα που κατέρρευσε, υπό καταρρακτώδη βροχή.
Ο γενικός εισαγγελέας Κότσι είπε ακόμη ότι η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας εστιάζει σε πιθανή ανεπαρκή συντήρηση της γέφυρας Μοράντι ή σε πιθανά κατασκευαστικά ελαττώματα.
Σε αυτό το πλαίσιο, καθώς ακόμη δεν έχει βγει πόρισμα για τα αίτια που προκάλεσαν την κατάρρευση της γέφυρας, δεν υπάρχουν «ύποπτοι» σε αυτή τη φάση, διευκρίνισε ο εισαγγελέας. Άφησε, όμως, ανοιχτό το ενδεχόμενο για πιθανές διώξεις που περιλαμβάνουν την κατηγορία της ανθρωποκτονίας κατά συρροήν.
Απ’ την πλευρά του, πάντως, ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, δηλώνει ότι η κυβέρνησή του δεν θα περιμένει τους εισαγγελείς να τελειώσουν την έρευνά τους προκειμένου να ανακαλέσουν τη σύμβαση απ’ την παραχωρησιούχο εταιρεία Atlantia, που διαχειρίζεται τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους στην Ιταλία.
Ήδη έχει εγκριθεί ένα πακέτο ύψους 20 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας της γέφυρας, που θεωρείτο πρωτοποριακή όταν εγκαινιάστηκε το 1967.
Στο μεταξύ, ένα άλλο πρόβλημα παραμένει το τι θα γίνει με τους εκατοντάδες πολίτες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, υπό τον φόβο κατάρρευσης κι άλλου τμήματος της γέφυρας, καθώς βρίσκονται κάτω απ’ αυτήν.
«Πόλεμος» κατά της εταιρείας
Ο υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι ζήτησε σήμερα από την εταιρεία που διαχειρίζεται τη γέφυρα, να αναστείλει ορισμένα διόδια.
«Αν ήμουν διευθυντής της Autostrade per l’ Italia, θα είχα αναστείλει μερικά διόδια, αλλά μέσα στην ώρα που ακολούθησε» την τραγωδία, δήλωσε ο Σαλβίνι αφού επισκέφθηκε τραυματίες.
«Αυτή τη στιγμή, τα ασθενοφόρα πληρώνουν διόδια στους αυτοκινητοδρόμους! Αναρωτιέμαι για μερικά πρόσωπα, πού έχουν την καρδιά τους και το μυαλό τους», πρόσθεσε καθώς η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει πόλεμο κατά της Autostrade, θυγατρικής του ομίλου Atlantia και διαχειρίστριας του αυτοκινητοδρόμου στον οποίο κατέρρευσε μια οδογέφυρα.
«Περιμένω να ανασταλούν σήμερα τα διόδια», πρόσθεσε. «Ας δώσουν τουλάχιστον μια ένδειξη καλής θέλησης. Εισέπραξαν πέρυσι 3,5 δισεκ. ευρώ σε διόδια. Με δεδομένη την καταστροφή που προκάλεσαν, πιστεύω ότι έχουν τη δυνατότητα να επιτρέψουν μερικές εβδομάδες χωρίς διόδια».
Ο υπουργός διατύπωσε επίσης την εκτίμηση πως αποτελεί καθήκον της εταιρείας να επενδύσει ένα μέρος των κερδών της στην πόλη της Γένοβας και στην αρωγή προς τους πληγέντες, οι κατοικίες των οποίων θα κατεδαφισθούν εξαιτίας των μελλοντικών επιχειρήσεων σε ό,τι απομένει από την οδογέφυρα.
Η Autostrade per l’ Italia διαχειρίζεται σχεδόν τα μισά από τα περίπου 6.000 χιλιόμετρα των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας. Είναι εταιρεία του διεθνούς ομίλου αυτοκινητοδρόμων Atlantia, ο οποίος ανήκει στην οικογένεια Μπένετον.
Καταρρέει η μετοχή της Atlantia
Υπ’ αυτές τις εξελίξεις η μετοχή της εταιρείας κατρακύλησε σήμερα, χάνοντας το 1/4 της αξίας της. Συγκεκριμένα υποχώρησε στα 17,57 ευρώ από 23,54 κατά το άνοιγμα του χρηματιστηρίου, χάνοντας περίπου 5 δισ. ευρώ σε αξία.
Πριν ανοίξουν οι αγορές η Atlantia εξέδωσε μια ανακοίνωση, στην οποία τόνισε τις συνθήκες της τραγωδίας σε μια προσπάθεια να αποτρέψει την ανάκληση της σύμβασης παραχώρησης αλλά και τις ποινές. Η εταιρεία σημείωσε ακόμη ότι η αιτία της κατάρρευσης δεν είναι ακόμα γνωστή.
«Ντροπιαστική» χαρακτήρισε την ανακοίνωση ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Λουίτζι Ντι Μάγιο, απ’ το Κίνημα των Πέντε Αστέρων. «Θα μπορούσαν τουλάχιστον να έχουν ψελλίσει μια λέξη για τα θύματα αυτή τη μέρα, αντί να σκέφτονται και πάλι τα κέρδη και τις αγορές», δήλωσε σε δημοσιογράφους.
Ε.Ε.: Δεν θα πάρουμε μέρος σε καμιά κατηγορία σε πολιτικό επίπεδο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαβεβαίωσε πως είχε ενθαρρύνει την Ιταλία να επενδύσει στις υποδομές της, μετά τις επικρίσεις που διατύπωσε η λαϊκιστική ιταλική κυβέρνηση για την τραγωδία, ρίχνοντας μέρος της ευθύνης στις πολιτικές λιτότητας που επιβάλλει η Ε.Ε.
«Πιστεύουμε πως ήρθε ο καιρός να αποσαφηνισθούν ορισμένα πράγματα», δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Κρίστιαν Σπαρ και πρόσθεσε ότι: «Δεν θα πάρουμε μέρος σε καμιά κατηγορία σε πολιτικό επίπεδο».
«Προς υπόμνησιν, βάσει των δημοσιονομικών κανόνων (της Ε.Ε.), τα κράτη μέλη είναι ελεύθερα να θέτουν συγκεκριμένες πολιτικές προτεραιότητες, για παράδειγμα την ανάπτυξη και τη συντήρηση υποδομών», εξήγησε ο εκπρόσωπος.
Η Ε.Ε. «ενθάρρυνε» τις επενδύσεις στην Ιταλία, υπενθύμισε επικαλούμενος μια σύσταση που είχε δοθεί στη δημοσιότητα την άνοιξη από τα 28 κράτη μέλη.
Υπογράμμισε επίσης την οικονομική δέσμευση της Ε.Ε σημειώνοντας ότι για την περίοδο 2014-2020 προβλέπεται πως η Ιταλία θα λάβει περίπου 2,5 δισεκ. ευρώ για επενδύσεις, ιδιαίτερα στο οδικό της δίκτυο και στους σιδηροδρόμους.
Επίσης τον Απρίλιο 2018 η Επιτροπή έδωσε το «πράσινο φως» για ένα επενδυτικό σχέδιο υπέρ των ιταλικών αυτοκινητοδρόμων, ανοίγοντας τον δρόμο για επενδύσεις περίπου 8,5 δισεκ. ευρώ, περιλαμβανομένης της περιφέρειας της Γένοβας, επισημάνθηκε επίσης από την Επιτροπή…
efsyn.gr
Κοινοποιήστε: