Στις αρχές του μήνα διάβασες για το πιο extreme Mazda RX-7 του κόσμου. Αυτό του Rob Dahm, που παρουσίασε στην φετινή SEMA, όπου κάτω από το καπό του αυτοκινήτου υπάρχει ένα τετραρότορος κινητήρας.
Ειδικότερα, στο engine bay βρίσκεται ένας περιστροφικός κινητήρας με 4 ρότορες και χωρητικότητα που αγγίζει τα 2.6 λίτρα. Την υπερτροφοδότηση έχει αναλάβει ένα γιγαντιαίο turbo της Garrett ενώ την μετάδοση έχει αναλάβει ένα 6-τάχυτο, σειριακό κιβώτιο της Hollinger με straight-cut γρανάζια μπας και αντέξουν την ροπή.
Το turbo είναι ικανό για 2.500 άλογα όμως οι εκτιμήσεις του Dahl είναι στα 1.800 άλογα με αγωνιστική βενζίνη και στα 1.200 με βενζίνη πρατηρίου! Όμως δεν τελειώσαμε με την μετάδοση, γιατί αυτό το RX-7 είναι τετρακίνητο! Το διαφορικό στον εμπρός άξονα προέρχεται από μία E36 M3 ενώ αυτό στον πίσω άξονα, από μία M5. Εξαιρετικό ενδιαφέρον, έχει και η ανάρτηση του τέρατος η οποία είναι όμοια με αυτή του Hoonicorn του Ken Block και μάλιστα έχει κατασκευαστεί από την ίδια εταιρία (ASD Motorsports).
O Jason Fenske ανέβασε ένα video στο κανάλι του στο YouTube, Engineering Explained, όπου μας εξηγεί πως ακριβώς δουλεύει αυτός ο κινητήρας και μπορεί να στροφάρει μέχρι τις 10.000 σ.α.λ.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=8u7bzoaWyZI?feature=oembed&w=696&h=392]
Έτσι δουλεύει ο τετραρότορος κινητήρας του πιο extreme Mazda RX-7
Κοινοποιήστε: