Μετά την απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά να κηρύξει παράνομη την απεργία τους, οι απεργοί αποφάσισαν να λήξουν την κινητοποίησή τους. Το…
εμπορικό λιμάνι άνοιξε και πάλι και αποκαθίσταται σταδιακά η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων και η λειτουργία στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Σύμφωνα με κύκλους της Cosco έχει ήδη αρχίσει νέος κύκλος διαπραγματεύσεων για τη ΣΣΕ με το νέο σωματείο Εργαζομένων που ιδρύθηκε το 2018, το Συνδικάτο Εργαζομένων που δραστηριοποιείται στις προβλήτες ΙΙ&ΙΙΙ.
Tις κινητοποιήσεις προκάλεσε το Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ που υποστηρίζεται από το ΠΑΜΕ. «Βασικά τους αιτήματα είναι οι αυξήσεις μισθών -την ώρα που ο Νεφελούδης είπε πρόσφατα ότι είναι οι πιο καλοπληρωμένοι εργαζόμενοι στην Ελλάδα- και η ένταξή τους στα βαρέα και ανθυγιεινά που δεν είναι αρμοδιότητα της εταιρείας» επισημαίνουν κύκλοι της ΣΕΠ/PCT.
Σε ανακοίνωσή του, ο ΣΕΒ τονίζει ότι «τις ημέρες αυτές επιχειρείται από ολιγομελές κομματικό σωματείο μειοψηφίας η παρεμπόδιση λειτουργίας του λιμανιού του Πειραιά».
Ο ΣΕΒ δηλώνει αντίθετος «σε οποιαδήποτε προσπάθεια υπονόμευσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας και ομαλής λειτουργίας της αγοράς, ιδιαίτερα σε αυτήν την κρίσιμη για τη χώρα περίοδο».
«Το αμφίβολης αντιπροσωπευτικότητας σωματείο αυτό, διοργανώνει κινητοποιήσεις και αποκλείει συστηματικά τον εμπορικό λιμένα, παρά το γεγονός ότι η ελληνική δικαιοσύνη χαρακτήρισε αυτές τις ενέργειές του παράνομες και καταχρηστικές. Παρεμποδίζεται έτσι η πρόσβαση στην εργασία, όχι μόνο της πλειοψηφίας των εργαζομένων της εταιρείας, αλλά και των εργαζόμενων σε όσες εταιρείες εδρεύουν στο λιμάνι ή συναλλάσσονται εντός αυτού», συμπληρώνει ο Σύνδεσμος.
Καταγγέλλει επίσης ότι παρεμποδίζεται η είσοδος και στους τελωνειακούς δημοσίους υπαλλήλους, δημιουργώντας ζημία στο Ελληνικό Δημόσιο, λόγω απώλειας φορολογικών εσόδων και καταβολής μισθών χωρίς ουδεμία παραγωγή έργου.
Όπως τονίζει ο ΣΕΒ, «οι εταιρείες που θίγονται από τις ενέργειες του ολιγομελούς σωματείου, απασχολούν περισσότερους από 1.500 εργαζομένους, ενώ συνολικά στο λιμάνι εργάζονται παραπάνω από 5.000 άτομα. Σημειωτέoν ότι τα μισθολογικά επίπεδα στις εταιρείες αυτές είναι υψηλότερα από το μέσο όρο του κλάδου, αλλά το σωματείο επιμένει να αξιώνει ανεδαφικές μισθολογικές αυξήσεις».
Ο ΣΕΒ σημειώνει επιπλέον ότι το συνολικό κόστος των κινητοποιήσεων αυτών για την ελληνική οικονομία (επιχειρήσεις και εργαζόμενους) είναι τεράστιο, αφού αφορά μια νευραλγική για την ανάπτυξη δραστηριότητα, τη στιγμή μάλιστα που το λιμάνι του Πειραιά κερδίζει διαρκώς έδαφος και αναδεικνύεται πρωταγωνιστής έναντι των ανταγωνιστών του σε όλη την Ευρώπη.
Ο ΣΕΒ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου «για τη σημαντική βλάβη που προκαλείται στην ελληνική οικονομία από τις αυθαίρετες δράσεις μιας μικρής μειοψηφίας συνδικαλιστών, αμφιβόλου αντιπροσωπευτικότητας και από την ολιγωρία των αρμόδιων αρχών που ανεχόμενοι τέτοιου είδους συμπεριφορές στέλνουν αρνητικά μηνύματα στις αγορές σχετικά με την ομαλή λειτουργία των θεσμών στη χώρα».
Καταλήγοντας, ζητεί την άμεση παρέμβαση της Δικαιοσύνης και των αρμόδιων αρχών «προκειμένου να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία του Λιμανιού του Πειραιά».
Σημειώνεται ότι συγκέντρωση έξω από τις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), όπου γίνεται η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ πραγματοποίησαν μέλη της Ένωσης Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ) που βρίσκονται σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση με την κάλυψη του Εργατικού Κέντρου Πειραιά.
Λόγω της απεργίας αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στη διακίνηση των κοντέινερ.
protothema.gr
Πηγή Έληξε η απεργία στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά…
Κοινοποιήστε: