Το ΤΑΙΠΕΔ έκανε δεκτή την προηγούμενη εβδομάδα τη νέα προσφορά ύψους 1,1 δισ. για την επέκταση κατά 20 έτη της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος».
Αυτά που είχαν προηγηθεί όμως μέχρι να φτάσουμε σε αυτή τη συμφωνία αφήνουν πολλές σκιές για τους χειρισμούς της κυβέρνησης.
Το χρονικό:
– Η κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2015 ξεκίνησε τη διαπραγμάτευση για την πώληση της εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για 20 χρόνια.
Η διαπραγμάτευση ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2017 με τις δύο πλευρές να καταλήγουν ότι για τα 20 επιπλέον χρόνια της εκμετάλλευσης του αεροδρομίου, ώς το 2046, οι επενδυτές, ένα καναδικό fund και ορισμένοι μικρομέτοχοι, θα έπρεπε να καταβάλουν το ποσό των 484 εκατ. ευρώ!
– Η συμφωνία στάλθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG COMP) για έγκριση. Η DG COMP θεώρησε το τίμημα πολύ χαμηλό και, τελικά, τον Ιούνιο του 2018 ο υποψήφιος αγοραστής συναίνεσε να καταβάλει υπερδιπλάσιο τίμημα 1,1 δισ.€ (+127%).
– Στις 14 Σεπτεμβρίου 2018 το ΤΑΙΠΕΔ έκανε δεκτή τη νέα προσφορά 1,1 δισ. για την επέκταση της σύμβασης του Ελ. Βενιζέλος.
Η απόκλιση είναι τόσο μεγάλη, που καθιστά πολύ προβληματική την αρχική συμφωνία.
Το τίμημα ήταν εξόφθαλμα χαμηλό.
Το αποδεικνύει το γεγονός ότι ο ίδιος αγοραστής, λίγους μήνες αργότερα, συμφώνησε να καταβάλει υπερδιπλάσιο ποσό.
omadaalithias.grΠηγή Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ πήγε να ξεπουλήσει το Ελ. Βενιζέλος: Η ΕΕ απέρριψε την αρχική συμφωνία των 484 εκατ. ευρώ και τελικά ο ίδιος αγοραστής δέχτηκε να πληρώσει 1,1 δισ.
Κοινοποιήστε: