Αναμφίβολα πρόκειται για την πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά αυτοκινήτου, εν μέσω οικονομικής ύφεσης και παρότι τα αυτοκίνητα της ανήκουν στην πολυτελή κατηγορία…
Το φαινόμενο Volvo δεν είναι τυχαίο. Πρόκειται για μία αυτοκινητοβιομηχανία που αναστήθηκε από τις στάχτες της πριν περίπου έξι χρόνια. Τότε που η Ford, αντιμετώπιζε τα δικά της οικονομικά προβλήματα (την περίοδο της Αμερικανικής οικονομικής κρίσης) και πωλούσε όλα τα… υπάρχοντας της. Ετσι η Αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, πούλησε την Aston martin, την Land Rover την Jaguar και την Volvo.
Οι νέοι επενδυτές επένδυσαν πακτωλό χρημάτων, ενώ παράλληλα δεν επενέβησαν καθόλου στο έργο των Σουηδών. Πίστεψαν σε αυτούς και σήμερα δικαιώνονται. Η διοίκηση, η έδρα οι κεντρικές παραγωγικές μονάδες, παρέμειναν στη Σουηδία, ο πρόεδρος είναι Σουηδός, ενώ είναι σαφές πως τα νέα αυτοκίνητα της εταιρείας αποπνέουν τη Σουηδική αύρα.
Η Ελλάδα ήταν ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της Volvo: πως τοποθετείς τα νέα δεδομένα μίας premium μάρκας σε μία χώρα που βάλλεται από την οικονομική κρίση; Οι Σουηδοί αποφάσισαν να… κατέβουν μόνοι τους στο δύσκολη ελληνική αρένα της αγοράς. Εξαγόρασαν την μάρκα από τον προηγούμενο ιδιώτη εισαγωγέα, και εμπιστεύτηκαν τη διοίκηση της Ελληνικής θυγατρικής τους εταιρείας, σε Έλληνες μάνατζερ, σε αντίθεση με πολλές άλλες πολυεθνικές, που τοποθετούν επικεφαλής ξένους. Όμως ένας Ελληνας ξέρει τη νοοτροπία και τις ιδιαιτερότητες των συμπατριωτών του αγοραστών και αυτό αποδείχτηκε περίτρανα στην περίπτωση της Volvo.
Η συμπαγής Ελληνική ομάδα της Volvo Car Ελλάς απογείωσε τη μάρκα, με τους Σουηδούς πλέον να αναφέρονται σε ένα success story όταν αναφέρονται στην χώρα μας. Το 2015 ήταν η πέμπτη συνεχή χρονιά που η αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στην Ελλάδα, φτάνοντας στο εντυπωσιακό μερίδιο του 2,83%.
Αυτό είναι και το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς που έχει επιτύχει ποτέ η Volvo στην ιστορία της στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα για τη μάρκα παγκοσμίως! Κατέγραψε 2.154 πωλήσεις (έναντι 1.832 το 2014), τη στιγμή που σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η αγορά έκλεισε στις 75.911 ταξινομήσεις. Σε σχέση με το 2014 η Volvo παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 17,6%, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο του ρυθμού αύξησης 6,6% που σημείωσε η αγορά συνολικά.
Η επίδοση της Volvo για το 2015 είναι ένας ακόμα κρίκος σε μία αλυσίδα ιδιαίτερα επιτυχών αποτελεσμάτων της Volvo στην Ελλάδα, που ξεκίνησε το 2011. Εκείνη τη χρονιά, η Volvo κατέγραψε μερίδιο αγοράς 1,5%.
«Δεν είναι υπερβολή που η Volvo βρίσκεται στην καλύτερη περίοδο της ιστορίας της…» μας λέει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Car Ελλάς. «Η σουηδική μάρκα έχει θέσει πολύ σημαντικούς στόχους σε παγκόσμιο επίπεδο και τα στοιχεία πωλήσεων δικαιώνουν τη στρατηγική της. Εξαιρετικά αυτοκίνητα που όχι μόνο εδραιώνουν τη Volvo ανάμεσα στις μάρκες πολυτελείας, αλλά παρέχουν και τα εχέγγυα για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη. Το υπό κατασκευή εργοστάσιο στις ΗΠΑ, σε πλήρη λειτουργία από την επόμενη χρονιά, τα εργοστάσια σε Σουηδία και Βέλγιο σε συνδυασμό με τα τρία εργοστάσια στην Κίνα, δημιουργούν μία πρωτόγνωρη δυναμική για τη μάρκα, καθιστώντας την πραγματικό παγκόσμιο κατασκευαστή. Δίπλα σε αυτά προσθέστε την πρόσφατη παρουσίαση της CMA, της νέας αρχιτεκτονικής-προϊοντικής πλατφόρμας από την οποία θα προκύψουν τα επόμενα μικρότερα μοντέλα της μάρκας και έχετε μία σαφή εικόνα του τί επιφυλάσσει το μέλλον, με τη μάρκα να αναπτύσσεται και σε άλλες κατηγορίες. Αλλά και το παρόν, πολύ επιτυχημένο με εξαιρετικά μοντέλα – το XC90 ξεπέρασε κάθε προσδοκία με περισσότερες από 75.000 πωλήσεις σε ένα χρόνο παρουσίας ενώ τα S90 και V90 έχουν γίνει δεκτά με ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια από τον ειδικό τύπο – που δείχνουν ότι η ραγδαία ανοδική πορεία της Volvo θα συνεχιστεί απρόσκοπτη και τα επόμενα χρόνια. Η Volvo, οι Σουηδοί, έχουν βάλει στόχο την κατάκτηση της κορυφής και δουλεύουν πολύ μεθοδικά για να το πετύχουν!».
Πρόσφατα ο Πρόεδρος και CEA της Volvo Car Χάκαν Σάμουελσον ανακοίνωσε πως η Σουηδική εταιρεία αναμένει ρεκόρ πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο και για το 2016, για τρίτη συνεχή χρονιά δηλαδή, την ίδια μέρα που ανακοίνωνε αφ’ ενός τριπλασιασμό των λειτουργικών κερδών της για το 2015, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αφ’ ετέρου της αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους της από 1,6% το 2014 σε 4% το 2015.
ΑΡΙΘΜΟΙ
503.127 οι πωλήσεις αυτοκινήτων Volvo το 2015
164 δις Σουηδικές Κορώνες τα έσοδα το 2015
88.000 παραγγελίες XC90 μόνο το 2016
Κοινοποιήστε: