25 September, 2017
Home / Auto-Moto  / GP Σιγκαπούρης: Ένα μοναδικό υπερθέαμα!

GP Σιγκαπούρης: Ένα μοναδικό υπερθέαμα!

Τα φώτα άναψαν απόψε στη Σιγκαπούρη με τη F1 να αποχαιρετά την Ευρώπη αναζητώντας το νέο πρωταθλητή.

TAKHΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ


Ο Φέτελ χρειάζεται όσο τίποτε τη νίκη στη Σιγκαπούρη αν θέλει να παραμείνει δυνατά στην κούρσα του τίτλου. Ο Γερμανός πρωταθλητής έχει κερδίσει φέτος σε 4 αγώνες έναντι 6 του μεγάλου του αντιπάλου του Λιούις Χάμιλτον. Όπως έχουμε αναφέρει ξανά η Ferrari SF 70H έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ως μονοθέσια. Με κοντό μεταξόνιο και εξαίρετη ευελιξία βολεύεται σε πίστες όπως το Μονακό, η Ουγγαρία και η Σιγκαπούρη. Στις δυο πρώτες κέρδισε ο Φέτελ και ευελπιστεί να  συμβεί το ίδιο στη Σιγκαπούρη. Εκεί ο Γερμανός έχει κερδίσει τα προηγούμενα χρόνια κερδίσει 4 από τις 9 φορές. Τελευταία φορά που κέρδισε ήταν το 2015 για λογαριασμό της Ferrari. Από τους 20 οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή έχουν κερδίσει στη Σιγκαπούρη εκτός του Φέτελ και οι Χάμιλτον (2009, 2014) , Αλόνσο (2008, 2010) από δυο φορές έκαστος. Η τελευταία φορά που κέρδισε ο Χάμιλτον εκεί ήταν το 2014. Ο Βρετανός είναι σε φόρμα καθώς έχει κερδίσει τους δυο τελευταίους αγώνες σε Βέλγιο και Ιταλία άμα την επανέναρξη του πρωταθλήματος μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα. Οι δυο αυτές νίκες του επέτρεψαν να πάρει κεφάλι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος για πρώτη φορά φέτος με διαφορά 3 βαθμών. Όσους δηλαδή έκοψε ο Μπότας από το Φέτελ στη Μόντσα.

Από οργανωτικής πλευράς ο  νυχτερινός αγώνας της Σιγκαπούρης (14ος της χρονιάς) είναι ένας άθλος που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση – συνεργασία των κατοίκων της πόλης κρατιδίου. Η διαδρομή έχει 23 στροφές τις περισσότερες από κάθε άλλο αγώνα για την ολοκλήρωση απαιτούνται 61 γύροι. Πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως. Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1600 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας. Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου  2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% – 90% αλλά δεν έχει βρέξει στην 9ετή ιστορία του GP. Καθώς η πλειοψηφία των στροφών είναι χαμηλών ταχυτήτων με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη. Αναμένεται μάχη για το βάθρο ανάμεσα σε Mercedes/Red Bull/Ferrari. Ο Χάμιλτον προηγείται με διαφορά μόλις 3 βαθμών από το Φέτελ ενώ απομένουν 175 βαθμοί να μοιραστούν σε 7 αγώνες.

Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay κλείνουν από σήμερα και για τέσσερις μέρες η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό της F1. Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5065m. Δεν υπάρχει αγώνας από το 2008 που δεν είχαμε εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου αγώνα δεν επιτρέπει προβλέψεις.
Το GP στη Σιγκαπούρη γίνεται σε δημόσιους δρόμους αλλά είναι ασυνήθιστο. Ο αγώνας διεξάγεται βράδυ, αυτό έχει ως αποτέλεσμα το διάγραμμα θερμοκρασιών σε αέρα και οδόστρωμα να παρουσιάζει κάπως διαφορετική μορφή απ’ ότι σε άλλους αγώνες. Παραταύτα η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή και σε συνδυασμό με την κλειστή φύση της διαδρομής στη καρδιά της πόλης συνθέτουν μια από τις απαιτητικές – από άποψη φυσικής κατάστασης – διαδρομή για τους οδηγούς. Πρόσφυση και ευστάθεια στο φρενάρισμα είναι σημεία κλειδιά στη Marina Bay. Η διαδρομή της πίστας έχει αρκετές αναπηδήσεις/ανομοιομορφίες αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για σταθερή πρόσφυση. Πέρα απ’ αυτό η διαγράμμιση με άσπρες λωρίδες αλλά και τα καπάκια των φρεατίων μπορεί να αιφνιδιάσουν τους οδηγούς, αυτό είναι μια έξτρα δυσκολία για τα ελαστικά. Η διαδρομή στη Σιγκαπούρη έχει περισσότερες στροφές (23) από κάθε άλλη πίστα στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, αυτό αυξάνει περισσότερο τη δουλειά των ελαστικών.

14 9d3
Από τη σημερινή παρέλαση των θεατών στα πιτ.

Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις τρεις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της: Πάρα πολύ μαλακή/πολύ μαλακή/μαλακή. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα P Zero Purple με το μωβ σιρίτι ήταν η κυρίαρχη επιλογή των οδηγών. Οι τρεις πιο μαλακές γόμες στην γκάμα P Zero επιλέχθηκαν για να αντιμετωπιστούν οι μοναδικές απαιτήσεις της διαδρομής στους δημόσιους δρόμους της Μαρίνα Μπέι: Ένας μακρύς γύρος, υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος και αγώνας με υψηλές απαιτήσεις αντοχής από οδηγούς και μονοθέσια. Οι μπαριέρες οριοθετούν την πίστα οπότε τα λάθη τιμωρούνται, στο μαραθώνιο των δυο ωρών, που διεξάγεται σε συνθήκες υψηλής υγρασίας.




Οι περισσότερες ομάδες έκαναν επιθετική επιλογή γομών παίρνοντας όσα περισσότερα σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας μπορούσαν.

Ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα σημείωσε:
«Η Σιγκαπούρη είναι πάντα ένας από τους πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς. Συχνά η στρατηγική στα πιτ στοπ παίζει κομβικό ρόλο στο αποτέλεσμα: Επίσης περιπλέκει τα πράγματα η σχεδόν βέβαιη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας σε κάποιο σημείο του αγώνα. Τούτων δοθέντων η pole position παίζει πάντα σημαντικό ρόλο για τη νίκη στη Μαρίνα Μπέι, οπότε οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι κρίσιμες. Για να προετοιμαστούν σωστά οι ομάδες πρέπει να μελετήσουν προσεκτικά τα δεδομένα των ελεύθερων δοκιμών καθώς η θερμοκρασία στην πίστα έχει διαφορετική διακύμανση απ’ ότι την μέρα. Αντίστοιχα διαφορετικός είναι και ο τρόπος που μεταβάλλεται η πρόσφυση σε σχέση με το τυπικό μοτίβο ενός ημερήσιου αγώνα. Η κατανόηση αυτού είναι κλειδί στη χάραξη στρατηγικής ώστε να εξασφαλίσει κανείς μικρή φθορά και λίγη τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης».

Η Marina Bay είναι η πιο απαιτητική πίστα από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς καθώς έχει 80% υγρασία, ο αγώνας διαρκεί δυο ώρες και ο ρυθμός είναι ο πιο αργός της χρονιάς μετά το Μονακό. Ο αργός ρυθμός περιορίζει την ροή αέρα γύρω από το μονοθέσιο και την απαγωγή θερμότητας. Καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής τα λάθη σπάνια μένουν ατιμώρητα, έτσι απαιτείται υψηλός βαθμός ακρίβειας από τα ελαστικά. Το πίσω αριστερά ελαστικό είναι αυτό που καταπονείται περισσότερο καθώς τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης με μεγάλο κάθετο φορτίο. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται συνήθως στην περιοχή των 30 – 35 βαθμών Κελσίου ακόμη και τη νύχτα. Οι οδηγοί θα πρέπει να διαχειριστούν προσεκτικά την πάρα πολύ μαλακή γόμα ώστε να επωφεληθούν από την μέγιστη απόδοσή της χωρίς να την υπερθερμάνουν. 

GP Σιγκαπούρης

 

Μήκος διαδρομής: 5073m

Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 Ράικονεν,
Ferrari, 2008

Μέση ταχύτητα γύρου:
170km/h

Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου

Αλλαγές σχέσεων: 71 στο γύρο.

Γύροι: 61

Απόσταση: 309.316km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h
δοκιμές, αγώνας

Αριθμός στροφών: 23 (14 αριστερές, 9
δεξιές)

Normal
0

false
false
false

EL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:»»;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:»Calibri»,»sans-serif»;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

GP Σιγκαπούρης: Ένα μοναδικό υπερθέαμα!

loading...

Γραμματοσειρά
Αντίθεση