20.2 C
Αθήνα
2 Οκτωβρίου 2020
Kliktv.gr
Auto-Moto

GP Μεξικό: Στην πίστα Hermanos Rodriquez

Η F1 επέστρεψε πέρυσι στο Μεξικό και στην ιστορική πίστα Hermanos Rodriquez για πρώτη φορά μετά από 23 χρόνια. Φέτος διεξάγεται εκεί ο 19ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος.

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Μια βδομάδα μετά το Αμερικάνικο GP το πρωτάθλημα φτάνει στην κορύφωσή του καθώς απομένουν 3 αγώνες για το φινάλε. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ  γιος του πρωταθλητή, Κέκε Ρόσμπεργκ (1982) προηγείται με 26 βαθμούς διαφορά έναντι του Χάμιλτον ενώ απομένουν 75 βαθμοί να μοιραστούν σε Μεξικό (σήμερα), Βραζιλία (13/11) και ΗΑΕ (27/11). Αυτή την Κυριακή στην εκπληκτική πίστα “Hermanos Rodriguez” διεξάγεται ο 19ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος.

Θυμίζουμε πως ο Ρόσμπεργκ δε χρειάζεται άλλη νίκη – έχει πάρει 9 φέτος – για να κατακτήσει τον τίτλο. Του αρκεί η 2η θέση (2χ18β.) στο βάθρο και έχει περιθώριο και για μια 3η (15β.) για να στεφθεί πρωταθλητής ακόμη κι αν ο Χάμιλτον κερδίσει και τους 3 αγώνες (75β.). Αν συμβεί αυτό βέβαια θα έχουμε πρωταθλητή με 9 νίκες και δεύτερο με 10!

Πέρυσι η F1 επέστρεψε μετά από 23 χρόνια απουσίας στο Μεξικό. Στον αγώνα κέρδισε ο Ρόσμπεργκ. Πριν το περσινό GP η τελευταία φορά που διοργανώθηκε αγώνας στη διάσημη πίστα που πήρε το όνομά της από τους διάσημους Μεξικάνους οδηγούς και αδερφούς Πέντρο και Ρικάρντο Ροντρίγκεζ ήταν το 1992. Τότε είχε κερδίσει στον αγώνα ο Νάιτζελ Μάνσελ που κατέκτησε και τον τίτλο εκείνη τη χρονιά.

Hamilton-Mex15-act-a640

Οι εγκαταστάσεις της πίστας φτιάχτηκαν το 1962 σε ένα δημόσιο πάρκο και αυτή  δεν είναι η μόνη ομοιότητα που υπάρχει με την Μόντσα. Υπάρχουν μερικές μεγάλες ευθείες και γρήγορες καμπές που μοιάζουν αρκετά με το ναό της ταχύτητας. Η σημερινή πίστα έχει αλλάξει πολύ διατηρεί όμως πολλά στοιχεία από το χαρακτήρα της παλιάς διαδρομής.

Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων το συνδυασμό γομών που είδαμε και στο Ώστιν: Μέση, μαλακή, πολύ μαλακή.

Pirelli-Mex16-infographics-preview-a640tall

Ο Ρόσμπεργκ που επέλεξε 4 σετ μέσης γόμας περισσότερα από κάθε πιθανό του αντίπαλο. Οι Χάμιλτον, Φέτελ, Ρικιάρντο, Φερστάπεν πήραν από 3 σετ μέσης γόμας, ο Ράικονεν μόνο 2.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

•    Μαζί με τη Μόντσα και το Μπακού, το Μεξικό είναι μια από τις πιο γρήγορες διαδρομές στο πρόγραμμα του 2016.
•    Παρόλα αυτά τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλότερης αεροδυναμικής απόδοσης από τη Μόντσα. Αυτό εν μέρει συμβαίνει για να αντισταθμίσουν τον πιο αραιό, λόγω υψομέτρου, αέρα.
•    Η άσφαλτος είναι ακόμη καινούργια καθώς στρώθηκε πέρυσι για τον πρώτο αγώνα (εξομάλυνε τις ανομοιομορφίες που ήταν παλιά τυπική κατάσταση στο Μεξικό). Πιθανόν να έχει βελτιωθεί φέτος το κράτημά της.
•    Η πιο διάσημη στροφή η Peraltada είναι αυτή στην οποία φορτίζονται περισσότερο τα ελαστικά.
•    Ο καιρός είναι πάντα ένα ερωτηματικό ίσως έχουμε ζέστη ίσως πέσει και δυνατή βροχή.
•    Πέρυσι η πίστα γλιστρούσε: Όμως χρησιμοποιείται σε πολλά πρωταθλήματα κατά τη διάρκεια της χρονιάς οπότε πρέπει να υπάρχει αρκετό λάστιχο στρωμένο στην επιφάνειά της.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

•    Άσπρη μέση: Είναι υποχρεωτική η επιλογή της αλλά δεν πήραν πολλά σετ οι οδηγοί.
•    Κίτρινη, μαλακή: Επίσης υποχρεωτική η επιλογή της πιθανόν θα τη δούμε να παίζει κομβικό ρόλο στη στρατηγική του αγώνα.
•    Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Μεξικό και σίγουρα θα είναι η μόνη επιλογή στο Q3.

Pirelli-Mex16-infographics-preview-b640tall

Ενδιαφέρουν…

•    Η εξέλιξη του αγώνα επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν το τέλος. Αυτό επέτρεψε στους οδηγούς ένα «δωρεάν» τελευταίο πιτ στοπ. Ο Ρόσμπεργκ κέρδισε τον αγώνα των 71 γύρων εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση στον 26ο και στον 46ο γύρο.
•    Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο τοπικός ήρωας Σέρτζιο Πέρεζ έκανε μόνο μια αλλαγή ελαστικών. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση στον 18ο γύρο. Τερμάτισε τελικά στην 8η θέση και πήρε 4 βαθμούς.
•    Καθώς πρόκειται για νέα εγκατάσταση που μπήκε πέρυσι στο πρόγραμμα δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές φέτος.
•    Η πίστα του Μεξικό βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο απ’ όλες τις πίστες του πρωταθλήματος. Αυτό έχει ως συνέπεια τα turbo χρειάζονται υψηλότερο ρυθμό περιστροφής για να παράγουν την ίδια δύναμη. Δεν επηρεάζεται όμως η συνεισφορά της ηλεκτρικής ενέργειας.
•    Η τελική ταχύτητα πέρυσι στο Μεξικό έφτασε τα 366km/h: Φέτος περιμένουμε ακόμη υψηλότερες ταχύτητες.

Rosberg-Mex15-act-d640
Ο Ρόσμπεργκ πανηγυρίζει την περσινή του νίκη στο Μεξικό.

Αναφερόμενος στο Μεξικάνικο GP ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πωλ Χέμπερι τόνισε:«Το αυτοκινητοδρόμιο Hermanos Rodriquez είναι μια ολοκαίνουργια εγκατάσταση και πίστα η οποία όμως έχει μια μοναδική αίσθηση ιστορίας όπως δηλώνει το όνομά της. Αυτό υποστηρίζεται και από έναν απίστευτο αριθμό θεατών. Το τμήμα του Σταδίου είναι από μόνο του ίσως η πιο διαδραστική εμπειρία της χρονιάς με ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχει βελτιωθεί η άσφαλτος από πέρυσι που αγωνιστήκαμε εδώ. Για πρώτη φορά φέρνουμε την πολύ μαλακή γόμα και οι ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντικές για ν’ αξιολογηθούν όλοι αυτοί οι παράγοντες. Πιθανόν να υπάρχουν κάποιες εναλλακτικές στη στρατηγική δυο αλλαγών που είδαμε να είναι η πιο δημοφιλή επιλογή πέρυσι εδώ».

Η πιο γνωστή στροφή ονομάζεται Peraltada. Είναι μια γρήγορη δεξιά παρατεταμένη(πρόκειται για την τελευταία στροφή πριν την ευθεία των πιτ) αν και σε σχέση με το παρελθόν έχει διατηρηθεί η μισή για λόγους ασφαλείας. Το πρώτο μέρος της Peraltada έχει αντικατασταθεί από ένα τεχνικό κομμάτι σταδίου που μοιάζει με αυτό του Χόκενχάιμ. Η πίστα βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο (2.285μ) από κάθε άλλη του προγράμματος. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική καθώς οι μηχανικοί είναι υποχρεωμένοι λόγω του πιο αραιού αέρα να δώσουν μεγαλύτερη – από συνήθως – κλίση στις αεροτομές για να πετύχουν συγκεκριμένη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης επηρεάζει θετικά την τελική ταχύτητα καθώς είναι μικρότερη η αντίσταση του αέρα.

Πίσω από την επιστροφή της F1 στο Μεξικό βρίσκεται η βούληση του πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη. Ο λόγος για τον Κάρλος Σλιμ, βασιλιά των τηλεπικοινωνιών στην Λατινική Αμερική. Ο Σέρτζιο Πέρεζ που φέτος αγωνίζεται στη Force India αλλά και ο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ που τρέχει για λογαριασμό της Haas είναι δυο νεαροί Μεξικάνοι οδηγοί οι οποίοι βρέθηκαν να αγωνίζονται στην κορωνίδα του motorsport ως μέρος του σχεδιασμού που έχει ο Σλιμ για την επιστροφή της F1 στην πατρίδα του.

Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 21:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, ΟΤΕ.

GP Μεξικό, πίστα Hermanos Rodriquez

Μήκος πίστας: 4304m
Γύροι αγώνα: 71
Απόσταση: 305.584km
Στροφές: 16, επτά αριστερές, 9 δεξιές
Ρεκόρ γύρου: 1:19.480 (Ρόσμπεργκ 2015)
Αλλαγές στο γύρο: 52
Κατανάλωση καυσίμου: Χαμηλή
Υψόμετρο: 2285m
Ζώνες DRS: Στροφή 16/1 και στροφή 3/4
Τελική ταχύτητα: 349km/h στο τέλος της ευθείας των πιτ


Κατάμεστο ήταν πέρυσι τo κομμάτι του Σταδίου πριν τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού. 

GP Μεξικό: Στην πίστα Hermanos Rodriquez

Related posts

Τρία βραβεία Red Dot για τη Honda

rularulina_xo0ks4zq

Ανάκληση Μοτοσυκλετών KTM 790 Adventure

rularulina_xo0ks4zq

Η FCA στη μάχη κατά του κορωνοϊού

rularulina_xo0ks4zq