
Πρώην συνεργάτες του ράπερ Diddy μιλούν για τη μουσική αυτοκρατορία της δεκαετίας του ’90. Τα «ροζ στούντιο» και οι απειλές δολοφονίας ήταν καθημερινή πρακτική, αναφέρει το BBC
«Έχω τόσα πολλά χρήματα τώρα που θα μπορούσα να προσλάβω κάποιον να σε σκοτώσει, και κανείς δεν θα το μάθαινε. Σε κανέναν δεν θα έλειπες. Κανείς δεν θα μάθαινε τίποτα». Ο πρώην μουσικός διευθυντής Ντάνιελ Έβανς λέει ότι θυμάται ακόμη την απειλή από το παλιό του αφεντικό, Σον «Ντίντι» Κομπς, τότε γνωστό ως Puff Daddy – προς έναν συνάδελφό του. Ήταν 1997, λέει, στο γραφείο της βραβευμένης με Grammy μουσικής εταιρείας Combs Bad Boy Records στη Νέα Υόρκη.
Ο Κομπς ήταν ήδη «ευερέθιστος» αλλά ο Έβανς λέει ότι η δύναμη τον μεταμόρφωσε. Λίγες μέρες πριν, ο μεγιστάνας της hip-hop είχε λάβει τη μεγαλύτερη ανταμοιβή του μέχρι τότε – 6 εκατομμύρια δολάρια για να σηματοδοτήσει την επιτυχία της δισκογραφικής, η οποία υπερηφανευόταν για καλλιτέχνες που πουλούσαν πλατινένια, όπως το The Notorious B.I.G.
Εκείνη τη χρονιά η μουσική καριέρα του Κομπς έφτασε στο αποκορύφωμά της, με την αυτοκρατορία του να επεκτείνεται σύντομα στη μόδα, το αλκοόλ και να αποκτά ακόμη και το δικό του τηλεοπτικό δίκτυο. Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά, το σύμπαν του έχει καταρρεύσει καθώς βρίσκεται στη φυλακή περιμένοντας τη δίκη του κατηγορούμενος για σεξουαλική διακίνηση και εκβιασμό μαζί με δεκάδες αγωγές που τον κατηγορούν για ναρκωτικά και επίθεση σε πολυτελή πάρτι, πολυτελή ξενοδοχεία και στο στούντιο ηχογράφησης της δισκογραφικής του. Ο ίδιος αρνείται όλες τις κατηγορίες.
Το BBC μίλησε με περισσότερα από 20 άτομα που συνεργάστηκαν με τον Κομπς στην Bad Boy Records – συμπεριλαμβανομένων πρώην στελεχών, βοηθών και παραγωγών – που περιγράφουν για πρώτη φορά ανησυχητικά περιστατικά στα οποία υπήρξαν μάρτυρες κατά τη διάρκεια της «χρυσής» δεκαετίας του 1990.
Ορισμένα στελέχη λένε ότι είχαν ανησυχίες όταν είδαν τον ράπερ να κάνει σεξ με γυναίκες στο στούντιο, συμπεριλαμβανομένου ενός περιστατικού όπου ο υπάλληλος λέει ότι η νεαρή γυναίκα δεν φαινόταν να αντιδρά όταν μπήκε μέσα. Ένα άλλο μέλος του προσωπικού παραπονέθηκε ότι ο Κομπς του ζήτησε να του φέρει προφυλακτικά.
Υπάρχουν επίσης καταγγελίες ότι τα εταιρικά κεφάλαια χρησιμοποιήθηκαν για να μετακινηθούν γυναίκες από όλες τις ΗΠΑ για σεξ κατόπιν αιτήματος καλλιτεχνών και άλλων υπαλλήλων «Υπήρχε μια συμπεριφορά που έγινε πιο κραυγαλέα με την πάροδο του χρόνου και αυτή η συμπεριφορά πηγαίνει πίσω στη δεκαετία του ’90», λέει ο Tony Buzbee, ένας αμερικανός δικηγόρος που εκπροσωπεί δεκάδες φερόμενα θύματα.
Μία από τις πελάτισσές του ισχυρίζεται ότι ο Κομπος τη βίασε στο πάτωμα του μπάνιου σε ένα διαφημιστικό πάρτι που έγινε για τον Notorious B.I.G., το μεγαλύτερο αστέρι της δισκογραφικής, το 1995. Λέει στην αγωγή της ότι στη συνέχεια, ο ράπερ της είπε να μην το πει σε κανέναν αλλιώς «θα εξαφανιστεί». Σε μια δήλωση, η νομική ομάδα του Κομπος κατηγόρησε τον Buzbee ότι «ενδιαφερόταν περισσότερο για την προσοχή των μέσων ενημέρωσης παρά για την αλήθεια» και είπε ότι ο σταρ της hip-hop «ποτέ δεν επιτέθηκε σεξουαλικά ή δεν διακίνησε κανέναν».
Έγινε εκατομμυριούχος από τη μια μέρα στην άλλη
Ο Σον Κομπς έγινε εκατομμυριούχος από τη μια μέρα στην άλλη όταν ίδρυσε την Bad Boy Records το 1993 με ένα ρόστερ κορυφαίων καλλιτεχνών. Ήταν το πρώτο εγχείρημα του μουσικού, ο οποίος είχε ήδη δημιουργήσει ένα όνομα για τον εαυτό του ως σκηνοθέτης ταλέντων σε μια άλλη μουσική εταιρεία, την Uptown Records, σε ηλικία 19 ετών. «Είπε ότι ήθελε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες στον κόσμο και δεν είχε σημασία αν τον πίστευα ή όχι», θυμάται ο Jimmy Maynes, πρώην συνάδελφος του στην Uptown.
Εκνευριζόταν εύκολα θυμάται, μερικές φορές χτυπούσε «τα χέρια του πάνω στο γραφείο» σαν «κακομαθημένο παιδί» και φώναζε αν δεν γινόταν το δικό του. Τελικά απολύθηκε από το Uptown και σε ηλικία 23 ετών ξεκίνησε την Bad Boy Records. «Είναι ο πιο σκληρά εργαζόμενος άνθρωπος που έχω γνωρίσει ποτέ και πάντα ήθελε οι άνθρωποι να συμβαδίζουν με την ενέργειά του», λέει ο Ντάνιελ Έβανς, ανώτερο στέλεχος που διαχειριζόταν τους προϋπολογισμούς ηχογραφήσεων και τα συμβόλαια των καλλιτεχνών από το 1994 έω το 1997.
Ο Κομπς περιέγραψε τον εαυτό του ως τον «Μεγάλο Γκάτσμπι» και έγινε γρήγορα γνωστός για τις νύχτες με διασημότητες σε νυχτερινά κέντρα της Νέας Υόρκης, στις παραλίες του Κανκούν του Μεξικού και αργότερα στα περίφημα «Λευκά Πάρτι» – που ονομάστηκαν έτσι από τον ολόλευκο ενδυματολογικό κώδικα – στο Χάμπτονς.
Ακόμη και ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ παρευρέθηκε σε εκδηλώσεις τη δεκαετία του ’90, λέει ο Έβανς, ο οποίος τον είδε κάποτε να κάθεται σε έναν χρυσό θρόνο στα 30ά γενέθλια του Κομπς και να αναφωνεί: «Είμαι ο πραγματικός βασιλιάς της Νέας Υόρκης!»
«Hμασταν όλοι πολύ νέοι. Ήμουν 24 ετών», λέει ο Έβανς, ένας από τους αρχικούς υπαλλήλους της δισκογραφικής. «Οι άνθρωποι ήθελαν να κάνουν πάρτι, να διασκεδάσουν, να συνδεθούν και να δημιουργήσουν όμορφες αναμνήσεις». Αλλά κοιτάζοντας πίσω, ο Έβανς λέει ότι τον προβληματίζουν μερικά από τα πράγματα που είδε σχετικά με τη συμπεριφορά του αφεντικού του και την κουλτούρα της εταιρείας.
Περίπου το 1995, λέει ότι τον είδε να κάνει σεξ με μια νεαρή γυναίκα στο Daddy’s House, στο στούντιο ηχογράφησης του Bad Boy στη Νέα Υόρκη κοντά στην Times Square. «Ετοιμαζόμουν να πάω σπίτι το βράδυ και έψαχνα το σακάκι μου. Άνοιξα την πόρτα και έκανε σεξ με αυτό το κορίτσι», λέει ο Έβανς ο οποίος νόμιζε ότι το στούντιο ήταν άδειο. Ο Κομπς έβρισε και του φώναξε να φύγει. «Νόμιζα ότι θα απολυόμουν», λέει.
«Sex studio» και μεταφορές γυναικών
Ο Έβανς θυμάται ότι η νεαρή γυναίκα είχε μεταφερθεί στο στούντιο, πιθανώς για μια περιοδεία. Το αφεντικό του φαινόταν νηφάλιο, ενώ εκείνη ήταν ήσυχη και δεν μιλούσε λέει, αναρωτιόταν αν είχε πάρει ναρκωτικά ή ήταν απλώς ντροπαλή. Λέει ότι δεν φαινόταν ασυνήθιστο εκείνη τη στιγμή. Όμως, υπενθυμίζοντας πώς η γυναίκα δεν αντέδρασε όταν μπήκε στο δωμάτιο, λέει: «Γνωρίζοντας αυτά που ξέρω τώρα, υπάρχουν πολλές εικασίες για την κατάσταση στην οποία βρισκόταν… συνήθως και τα δύο μέρη ανταποκρίνονται πολύ κατά τη διάρκεια της πράξης».
Η Felicia Newsome, διευθύντρια του στούντιο ηχογράφησης Daddy’s House μεταξύ 1994 και 2000, λέει ότι η ακατάλληλη συμπεριφορά στη μουσική βιομηχανία στο σύνολό της ήταν διαδεδομένη εκείνη την εποχή. Ένας υπάλληλος λέει την κάλεσε κάποτε στο στούντιο στη μέση της νύχτας επειδή ο Κομπς ήταν με τα εσώρουχά του, έτοιμος να κάνει σεξ με ένα μοντέλο και μια άλλη γυναίκα. Ζητούσε από το μέλος του προσωπικού να του φέρει προφυλακτικά, θυμάται.
«Η Bad Boy Records ήταν ένα τρελό σπίτι με πολλούς νέους που ήθελαν να αγγίξουν τις ρόμπες του Βασιλιά», λέει. Το πρώην προσωπικό λέει ότι η εταιρεία διοικούνταν από είκοσι και κάτι στελέχη και μεγάλο αριθμό ασκούμενων, ορισμένοι από τους οποίους ήταν σχολικής ηλικίας. Υπήρχαν συχνά σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων και των ασκούμενων;”
Με το πέρασμα των χρόνων, ο Σον Κομπς έχει επανειλημμένα εφεύρει ξανά και ξανά τον εαυτό του – από τον Puff Daddy μέχρι τον P Diddy και τα τελευταία χρόνια ως «Love». Καθώς περισσότερες λεπτομέρειες είναι πιθανό να προκύψουν όταν ξεκινήσει η δίκη τον Μάιο, πολλοί από εκείνους που ήταν κοντά στον ράπερ αναρωτιούνται αν γνώριζαν καθόλου τον πραγματικό Σον Κομπς
Καλλιτέχνες και άλλοι υπάλληλοι στη δισκογραφική εταιρεία ζητούσαν όμως επίσης μερικές φορές να πάνε γυναίκες για να κάνουν σεξ στο στούντιο, λέει ο Έβανς. «Αν είχαν μια [σεξουαλική] ειδικότητα σε κάτι, τις μετέφεραν με αεροπλάνο», λέει ο Έβανς, ο οποίος είπε στο BBC ότι γνώριζε επειδή έλεγχε τους προϋπολογισμούς. Τα χρήματα για τις πτήσεις έμπαιναν στα έξοδα κίνησης, προσθέτει.
«Ήταν μάλλον χιλιάδες δολάρια», λέει ο Έβανς. «Δεν νομίζω ότι συνέβαινε τόσο συχνά, αλλά σίγουρα ήταν ένα έξοδο». Ο Έβανς λέει ότι τα αιτήματα του Κομπς διαχειρίζονταν οι προσωπικοί του βοηθοί. Ένας από αυτούς είπε στο BBC ότι ο Κομπς συχνά ζητούσε να ταξιδέψουν γυναίκες με τις οποίες «έβγαινε» και τις έβαζε σε ξενοδοχεία, αν και ο βοηθός είπε ότι δεν ήταν εργαζόμενες του σεξ.
Στη δεκαετία του 2000, το στούντιο ηχογράφησης του Daddy’s House άλλαξε περαιτέρω, λένε δύο πρώην μέλη του προσωπικού, σε μια κουλτούρα «σεξ, ναρκωτικών και ροκ εν ρολ». Ο Κομπς έφερνε τακτικά «τυχαίες γυναίκες» εκεί για πάρτι, που εμφανίζονταν με μια συνοδεία δεκάδων ανθρώπων με «τρία λευκά τζιπ, με λευκές ζάντες και λευκά δερμάτινα καθίσματα», λένε. Άλλοι καλλιτέχνες θα ζητούσαν βαλίτσες με βότκα και κάποιος έφερε ακόμη και μια μαϊμού σε μια συνεδρία, σύμφωνα με ένα πρώην στέλεχος.
Το στούντιο είναι μια από τις τοποθεσίες όπου οι γυναίκες κατηγορούν έκτοτε τον Κομπος ότι τις νάρκωνε και τις βίαζε. Το μοντέλο Crystal McKinney ισχυρίζεται ότι ο μεγιστάνας της έβαλε αλκοόλ και μαριχουάνα πριν την επιτεθεί σεξουαλικά εκεί το 2003. Την ίδια χρονιά, μια γυναίκα ισχυρίζεται ότι ο Κομπος και δύο συνεργάτες του τη βίασαν ομαδικά στο στούντιο όταν ήταν 17 ετών. Οι δικηγόροι του λένε ότι «ανυπομονεί να αποδείξει την αθωότητά του», προσθέτοντας ότι οι ισχυρισμοί της είναι «αβάσιμοι».
Κοινοποιήστε: