Παρουσιάστηκε σήμερα στα πλαίσια του σαλονιού του Los Angeles το Mazda RT24-P, το αγωνιστικό πρωτότυπο της Mazda για τους αγώνες αντοχής της International Motor Sports Association που γίνονται στις ΗΠΑ. Το πρωτάθλημα που διοργανώνουν παρόλο που με τα ευρωπαϊκά δεδομένα θα το λέγαμε εθνικό, είναι πάρα πολύ ανταγωνιστικό με πάρα πολλές συμμετοχές σημαντικών κατασκευαστών. Η Mazda θα συμμετάσχει στην κορυφαία κλάσση Prototype και το βάπτισμα του πυρός θα γίνει στον 24ώρο αγώνα της Daytona τον ερχόμενο Ιανουάρια, που θα είναι πρώτος από τους 12 αγώνες ενός μεγάλου πρωταθλήματος.
Η εμφάνιση του πρωτότυπου μοιάζει με τα περισσότερα πρωτότυπα της εποχής μας, αλλά κυρίως στην μάσκα έχει το χαρακτηριστικό σχεδιασμό των Mazda τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται βεβαίως για το KODO design, την σχεδιαστική γλώσσα της Mazda που θέλει να δώσει σε όλα τα οχήματά της μια δυναμική ταυτότητα. Κατά την γνώμη μου το καταφέρνει διατηρώντας και την ιαπωνική της ταυτότητα. Δουλεύοντας με την Multimatic, καναδική εταιρεία παροχής τεχνολογίας που έχει βάλει και το χεράκι της στις κορυφαίες Aston Martin, κατάφεραν να παντρέψουν το KODO design με την αεροδυναμική λειτουργικότητα. Το σασί βασίζεται στο νέο Riley Mk. 30 και δεδομένης της κυριαρχίας της Riley στου αγώνες αντοχής της βορείου αμερικής, το εγχείρημα ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς. Κίνηση παίρνει από έναν κινητήρα παραγωγής και μάλιστα σχετικά παλιό, τον δίλιτρο MZR, που είχε από την εποχή της Ford και σε αυτή την εφαρμογή φτάνει τους 600 ίππους με την χρήση στροβιλοσυμπιεστή. Η εμπλοκή της Mazda στους αγώνες των ΗΠΑ είναι πολύ σοβαρή εδώ και δεκαετίες και με το νέο της εγχείρημα δείχνει πως θέλει να περάσει το μύνημα στο κοινό πως Mazda σημαίνει σπορ οδήγηση και επιτυχίες και να κάνει το KODO design αναγνωρίσιμό από τους πάντες, κινούμενη στα χνάρια των ευρωπαίων κατασκευαστών.
Το όνομα του πρωτότυπου έχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία από πίσω και δεν είναι απλά ένας εταιρικός κωδικός. Το Mazda RT24-P σημαίνει Mazda Road tο 24 Prototype. Το Road to 24 είναι το πρόγραμμα ανάπτυξης οδηγών της Mazda. Το 24 αναφέρεται στον 24ωρο αγώνα της Daytona, αλλά και στην χωρητικότητα και αριθμό κυλίνδρων του κινητήρα. Η Mazda κατέχει το 55% των μικρών πρωταθλημάτων, όπως το MX5 Cup, απ’όπου ξεκινούν τους αγώνες οι Αμερικάνοι και με το Road to 24 δίνονται υποτροφίες για συμμετοχές σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Αντίστοιχα για τους αγώνες μονοθεσίων υπάρχει το Mazda Road to Indy με φορμουλάκια που έχουν παλινδρομικούς αλλά και περιστροφικούς κινητήρες. Τα τελευταία 10 χρόνια η Mazda έχει προσφέρει 14,9 εκατομμύρια δολάρια σε υποτροφίες συνολικά 53 οδηγών.
Μπορεί λοιπόν το WEC να έχει την αίγλη του Le Mans και των μεγάλων κατασκευαστών αλλά και το αμερικάνικο πρωτάθλημα αγώνων αντοχής αναμένεται πολύ χορταστικό από άποψη θεάματος και ανταγωνισμού.
Κοινοποιήστε: