Η Nissan προχώρησε σε κίνηση ουσίας, μπολιάζοντας με επιπλέον δύναμη τη μικρότερη έκδοση του βενζινοκινητήρα του Qashqai. Στόχος ήταν να ισχυροποιήσει τη θέση του έναντι του ανταγωνισμού και από την μεταξύ μας συνύπαρξη αναφέρουμε πως… αποστολή εξετελέσθη!
ΔΟΚΙΜΗ ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1, ps@newsauto.gr)
Τα πολλά λόγια για ένα τόσο επιτυχημένο μοντέλο είναι φτώχια. Άνοιξε δρόμους στην κατηγορία των SUV, έχει μοσχοπουλήσει στη χώρα μας αλλά η τελευταία του γενιά, που παρουσιάστηκε το 2014, έχει πλέον και ισχυρό ανταγωνισμό. Απαντώντας σε αυτόν, η Nissan προσφέρει το Qashqai με τον 1200άρη DIG-T κινητήρα σε έκδοση με 20 επιπλέον άλογα, φτάνοντας τα 135!
Η αναβάθμιση δεν έρχεται από την Ιαπωνία, είναι προϊόν της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας της ελληνικής αντιπροσωπείας και κίνηση που δεν βλέπουμε πρώτη φορά. Τοποθέτησε λοιπόν ένα μικρό εγκέφαλο, που επεμβαίνει στη λειτουργία της κεντρικής μονάδας διαχείρισης του κινητήρα. Η τονωτική ένεση που δίνει είναι της τάξης του 17.5% σε ισχύ (από τα 115 στα 135 PS) και του 8.5% στη ροπή (από τα 19.4 στα 21.4 Kgm), συνοδευόμενη επίσημα με πολύ μικρή αύξηση στην κατανάλωση (στα 0.5 lt/100km).
Όλα αυτά σε ένα kit που κοστίζει 500 ευρώ, ποσό που σε συνδυασμό με την εμπορική πολιτική της εταιρείας που έχει βάλει ως εφαλτήριο τα 18.990€, ουσιαστικά… δείχνει το δρόμο προς τον επίδοξο αγοραστή. Ακόμα και όσους είναι ήδη πελάτες και κάτοχοι του εν λόγω μοντέλου αφού το kit αυτό συνοδεύεται από εγγύηση που συνδυάζεται με την εργοστασιακή που έχουν από την αγορά του. Αφορά μόνο στις εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο ενώ μπορεί να γίνει και στα άλλα μοντέλα της μάρκας που «φορούν» την ίδια μονάδα (Juke, Pulsar).
Φαίνεται λοιπόν η αναβάθμιση αυτή όταν κινείσαι στο δρόμο; Προφανώς 20 άλογα μπορεί να μη φέρνουν μεταμόρφωση αλλά φέρνουν αυτό το κάτι που έλειπε από το συνολικό πακέτο με τον υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα της Nissan να δίνει 115 PS. Εύκολα διαπιστώνεις τη διαφοροποίηση της καμπύλης ροπής, η μέγιστη τιμή της οποίας εμφανίζεται σχετικά ψηλά, στις 3800 rpm. Βελτιωμένα είναι τα 0-100 (κατά 0.6sec) αλλά και οι ρεπρίζ, με το Qashqai να μην έχει εκρηκτικότητα στο πρώτο πάτημα του δεξιού πεντάλ αλλά να «γεμίζει» διαρκώς όσο επιταχύνεις. Πράγμα σημαντικό για όσους αρέσκονται σε ταξίδια και μεγάλες αποστάσεις.
Κι αυτό χωρίς να το «πληρώνεις» ακριβά πηγαίνοντας στο βενζινάδικο αφού οι τιμές κατανάλωσης είναι ελάχιστα αυξημένες σε σχέση με την «απλή» έκδοση. Βέβαια δύσκολα μπορεί να κινηθεί κανείς με τις εργοστασιακές τιμές αλλά το να κινείσαι σβέλτα με ένα βενζινοκίνητο SUV και να καις γύρω στα 8 lt/100 km δεν είναι κακό deal. Κάθε άλλο!
Όλα αυτά σε ένα σύνολο που είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, όντας ευχάριστο εντός και εκτός πόλης αλλά με κάποιες δυνατότητες και εκτός δρόμου λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Σε ένα γνωστό και εύπεπτο περιτύλιγμα, με ευρύχωρο και εργονομικό εσωτερικό που μπορεί να μη βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας από πλευράς ποιότητας υλικών αλλά σίγουρα δεν θα σας απογοητεύσει. Και φυσικά, η όποια αλλαγή αφορά μόνο ότι βρίσκεται κάτω από το καπό, αφού δεν συνοδεύεται από κάποια αισθητική διαφοροποίηση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA NISSAN QASHQAI 1.2 DIG-T 135 PS
Κινητήρας: 1197 cc
Ισχύς: 135 PS/5100 rpm
Ροπή: 21.4 kgm/3800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11.1 sec
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,7 l/100 km
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 154.8 €
Βάρος: 1.318 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.377/1.806/1.590 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τιμή: από 18.990€ (+500€ για το κιτ)
Κοινοποιήστε: