Η Formula 1 επιστρέφει αυτήν την εβδομάδα με τον εντός έδρας αγώνα για τον Μαξ Φερστάπεν. Το Zandvoort της Ολλανδίας φιλοξενεί τον 13ο γύρο του πρωταθλήματος.
Φυσικά, ο πρωταθλητής επιθυμεί να συνεχίσει το σερί νικών του που ξεκίνησε στο Μαϊάμι τον Μάιο. Η νίκη εκείνη ήταν η πρώτη από τις οκτώ συνολικά μέχρι και την επιτυχία του Βελγίου πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα.
Εάν κρίνουμε από την μέχρι στιγμής εικόνα του πρωταθλήματος, ο Φερστάπεν είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί και στην Ολλανδία. Μπορεί οι υπόλοιπες ομάδες να φέρνουν αρκετές αναβαθμίσεις στο Zandvoort. Ωστόσο πολύ δύσκολα θα προβληματίσουν υπό κανονικές συνθήκες τον οδηγό της Red Bull. Και το γράφουμε αυτό για δύο λόγους.
Από τη μία υπάρχει πάντα η πιθανότητα κάποιας μηχανικής αστοχίας ενώ από την άλλη ο καιρός θα είναι αρκετά άστατος κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Οι μέχρι τώρα προβλέψεις κάνουν λόγο για έντονη βροχή κατά τη διάρκεια της Παρασκευής. Πιο ασθενείς βροχοπτώσεις αναμένονται το Σάββατο και την Κυριακή.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Το Zandvoort, παρά την πρόσφατη ανακαίνισή του, παραμένει μία old school πίστα που διατηρεί αρκετή από την γοητεία του παρελθόντος. Το μικρό πλάτος του οδοστρώματος και οι συνεχείς υψομετρικές αυξομειώσεις δίνουν στον θεατή μία πολύ καλή αίσθηση της ταχύτητας που αναπτύσσουν τα μονοθέσια.
Αυτό καθιστά τους γύρους των κατατακτήριων ιδιαίτερα εντυπωσιακούς. Ιδιαίτερα θεαματικά είναι τα περάσματα από τις κεκλιμένες στροφές 3 και 14. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά, όμως, έχουν και τα μειονεκτήματά τους. Λόγω της φύσης που έχει η διαδρομή τα προσπεράσματα είναι εξαιρετικά δύσκολα.
Ουσιαστικά, μόνο στην ευθεία των pits υπάρχει ρεαλιστική δυνατότητα προσπεράσματος. Το DRS ενεργοποιείται ήδη από την στροφή 14 ώστε να διευκολύνει ακόμη περισσότερο τις μάχες. Η πρώτη στροφή είναι επίσης ιδιαίτερη και η καλύτερη θέση για ένα μονοθέσιο, το οποίο επιτίθεται ή αμύνεται, βρίσκεται στην εξωτερική της.
Πρόκειται για μία από τις μικρότερες πίστες στο καλεντάρι με συνολικό μήκος διαδρομής 4,259 χιλιομέτρων. Επίσης, το pit lane του Zandvoort είναι το μικρότερο στο πρόγραμμα, ενώ λόγω της στενότητάς του η μέγιστη επιτρεπτή ταχύτητα είναι μόλις 60 χλμ/ώρα. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 72 γύρους.
Ελαστικά
Μία άλλη ιδιαιτερότητα που έχει το Zandvoort είναι τα δύο διαφορετικά είδη ασφάλτου. Τμήμα της πίστας έχει ασφαλτοστρωθεί το 2020, ενώ η υπόλοιπη διαδρομή έχει αρκετά παλιό και τραχύ οδόστρωμα. Το γεγονός δεν δυσκολεύει μόνο τα set-up των μονοθέσιων αλλά και τα ελαστικά.
Τα ελαστικά καταπονούνται επιπλέον και από τα μεγάλα πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται κατά τη διέλευση των αυτοκινήτων από τις κεκλιμένες στροφές της πίστας. Για τους παραπάνω λόγους, η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο σκληρές γόμες της στην Ολλανδία. Όπως σε Μπαχρέιν, Ισπανία και Μεγάλη Βρετανία, οι C1, C2 και C3 θα χρησιμοποιηθούν ως hard, medium και soft αντίστοιχα.
Όπως πέρσι έτσι και φέτος η ταχύτερη στρατηγική θα είναι λογικά εκείνη των δύο pit-stops. Βέβαια πέρσι λόγω των VSC και SC στη διάρκεια του αγώνα, οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν τρεις στάσεις. Κάτι τέτοιο είναι πιθανό να επαναληφθεί και φέτος, ιδιαίτερα σε περίπτωση που βρέξει.
Τηλεοπτική κάλυψη
Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1 (ο αγώνας) και τον ANT1+ (όλο το τριήμερο). Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:
- Παρασκευή 25/08
13:30: FP1
17:00: FP2 - Σάββατο 26/08
12:30: FP3
16:00: Κατατακτήριες δοκιμές - Κυριακή 27/08
16:00: Αγώνας
Πηγή: newsauto.gr
Κοινοποιήστε: