
Σε ποια θέση κινδυνεύετε λιγότερο σε περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος
Τα αεροπλάνα συγκριτικά με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, θεωρούνται τα πλέον ασφαλή. Όμως αρκετοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται αν υπάρχει και ασφαλής θέση, μετά και την απίστευτη επιβίωση του επιβάτη της πρόσφατης αεροπορικής τραγωδίας της Αir India.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου σε μια πτήση είναι περίπου 1 στις 13,7 εκατομμύρια πτήσεις- τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι σπάνια και στο 94% των περιπτώσεων η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών επιβιώνει..
Μία ανάλυση έρχεται να επιβεβαιώσει εν μέρει ότι η θέση του καθίσματος μπορεί να αλλάξει τη ζωή σας σε εξαιρετικές καταστάσεις – όπως μια σκληρή προσγείωση ή ένα ατύχημα.
Το πίσω μέρος του αεροσκάφους ασφαλές καταφύγιο
Πληροφορίες που προκύπτουν από την ανάλυση στοιχείων της FAA και άλλων πηγών: οι άνθρωποι που κάθονται στο πίσω τρίτο του αεροσκάφους έχουν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από εκείνους που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος. Το 2015, το περιοδικό Timez επεξεργάστηκε δεδομένα της FAA που επιβεβαίωσαν αυτή την τάση.
Σε πολλές περιπτώσεις πρόσκρουσης, η κινητική ενέργεια συγκεντρώνεται στο μπροστινό μέρος – η καμπίνα σπάει προς τα εμπρός και το πίσω μέρος παραμένει σχετικά άθικτο. Οι προσομοιώσεις σε ένα Boeing 727 έδειξαν επίσης ότι τα ανδρείκελα δοκιμών που βρίσκονταν στο πίσω μέρος επιβίωναν εύκολα, ενώ εκείνα που βρίσκονταν στο μπροστινό μέρος υπέστησαν πολύ μεγαλύτερες συγκρούσεις.
Καθίσματα στα φτερά – αντοχή και γρήγορη διαφυγή
Ένα άλλο ασφαλές μέρος τείνει να είναι τα καθίσματα γύρω από τα φτερά.
1. Δομική ενίσχυση – η περιοχή των πτερύγων είναι στιβαρή επειδή εκεί αγκυρώνονται τα φτερά και φέρουν σημαντικά φορτία στον αέρα.
2. Κοντά στις εξόδους κινδύνου – μπορεί να είστε ο πρώτος που θα εγκαταλείψει το αεροπλάνο κατά τη διάρκεια μιας εκκένωσης.
Ωστόσο, προσέξτε: κάτω από τα φτερά υπάρχουν δεξαμενές καυσίμων, οι οποίες μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Οι θέσεις παραθύρου, διαδρόμου και μεσαίας θέσης
– Διάδρομος – πλεονέκτημα η γρήγορη πρόσβαση στις εξόδους, μειονέκτημα ο κίνδυνος τραυματισμού στο κεφάλι σε περίπτωση αναταράξεων όταν πέφτουν αντικείμενα γύρω.
– Παράθυρα – προσφέρουν θέα της κατάστασης έξω (“επίγνωση της κατάστασης”), αλλά μπορεί να μπλοκαριστούν κατά την εκκένωση.
– Κεντρικό κάθισμα – ισορροπημένη προστασία καθώς προστατεύεστε και από τις δύο πλευρές, αλλά λιγότερο άνετο και δυσκολότερη έξοδος.
Τι επηρεάζει την επιβίωση περισσότερο από το κάθισμα;
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ακόμη και η καλύτερη θέση δεν θα κάνει τη διαφορά αν δεν ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
– Φοράτε τη ζώνη ασφαλείας σας συνεχώς
– Ακολουθήστε την ενημέρωση του πληρώματος της πτήσης
– Να γνωρίζετε τις πλησιέστερες εξόδους κινδύνου, ιδανικά μετρώντας τον αριθμό των σειρών μέχρι την έξοδο σε περίπτωση που υπάρχει καπνός ή σκοτάδι.
– Λάβετε τη σωστή θέση προσγείωσης – τη θέση Brace, που έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική κατά των τραυματισμών του κεφαλιού και του αυχενικού τραυματισμού σε μη τυποποιημένες καταστάσεις.
Συνοψίζοντας
1. Το οπίσθιο τρίτο του αεροσκάφους εμφάνισε το χαμηλότερο ποσοστό θανάτων σε συγκρούσεις χαμηλής ενέργειας.
2. Το κάθισμα στα «φτερά» κερδίζει σε δομική αντοχή και ταχύτητα εκκένωσης, αλλά ενέχει κάποιο κίνδυνο πυρκαγιάς.
3. Τα καθίσματα – παράθυρο, διάδρομος, μεσαίο έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα – το πιο σημαντικό είναι η ικανότητά σας να αντιδράσετε γρήγορα και επαρκώς.
4. Το πιο σημαντικό είναι η ζώνη ασφαλείας, η ενημέρωση του πληρώματος και η ικανότητα εκκένωσης – αυτό είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από την εύρεση της “ασφαλέστερης” θέσης.
Συμπέρασμα
Η επιλογή της θέσης μπορεί να παίξει ρόλο σε ακραίες καταστάσεις, αλλά δεν είναι θαυματουργή. Αν θέλετε να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητές σας, επιλέξτε το πίσω ή το φτερό, καθίστε δεμένοι, θυμηθείτε πού βρίσκονται οι έξοδοι και λάβετε υπόψη σας τις οδηγίες του πληρώματος.
Οι στατιστικές επιβεβαιώνουν ότι ακόμη και σε ασυνήθιστες καταστάσεις, η προσωπική ετοιμότητα και η καλή συμπεριφορά είναι ζωτικής σημασίας.
Κοινοποιήστε: