Kliktv.gr
Auto-Moto

Νέο Audi A3 Sportback

Νέο Audi A3 Sportback
Νέο Audi A3 Sportback

Το νέο Audi A3 Sportback, το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία όταν πρωτοεμφανίστηκε το 1996, θέτει νέα στάνταρ σε όλους τους τομείς.

 

Νέο Audi A3 Sportback

Νέο Audi A3 Sportback

 

Η Audi είναι η μάρκα που δημιούργησε την premium compact κατηγορία, όταν παρουσίασε το A3 το 1996. Η βασική ιδέα της εταιρείας από το Ingolstadt ήταν να κατασκευάσει, για πρώτη φορά, ένα compact σπορ χάτσμπακ χωρίς κανένα συμβιβασμό. Από τότε μέχρι σήμερα, με κάθε επόμενη γενιά του Α3 η Audi συνέχισε να θέτει υψηλά τον πήχη της κατηγορίας.

Το νέο Audi A3 Sportback, στην τέταρτη γενιά του, είναι ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρο sport DNA. Διαθέτει μάλιστα γραμμές που του χαρίζουν μία πολύ δυναμική παρουσία στο δρόμο. Το μοντέλο διακρίνεται για τον έντονο ψηφιακό χαρακτήρα, είναι πλήρως συνδεδεμένο και φέρει πολλές καινοτομίες.

Το νέο Audi A3 Sportback εξωτερικά

  • Η χαρακτηριστική Singleframe μάσκα σε μεγάλες διαστάσεις, με κυψελωτή σχάρα, ευρείες εισόδους αέρα, μια κοίλη επιφάνεια στο πλάι, στις πόρτες – ένα νέο στοιχείο του σχεδιασμού Audi – και έντονα κεκλιμένες κολώνες C

  • Προβολείς Matrix LED με ψηφιακά φώτα ημέρας που αποτελούνται από ένα πίνακα pixel, το καθένα με 5x3 τμήματα LED, ως προαιρετικός εξοπλισμός. Η βασική έκδοση διατίθεται με προβολείς LED, με LED φώτα ημέρας

  • Δώδεκα εξωτερικά χρώματα και τρεις γραμμές εξοπλισμού (Standard, Advanced, S line), καθώς και ένα πακέτο styling σε μαύρο χρώμα.

Διαστάσεις και χώροι

  • Μήκος 4,34 μέτρα, πλάτος 1,82 μέτρα, μεταξόνιο 2,64 μέτρα, ύψος 1,43 μέτρα.

  • Ευρύχωρο εσωτερικό, σπορ θέση καθίσματος για τον οδηγό.

  • Χώρος αποσκευών χωρητικότητας μεταξύ 380 και 1200 λίτρων, ηλεκτρική πίσω πόρτα προαιρετικά.

Εσωτερικό

  • Πίνακας οργάνων εστιασμένος στον οδηγό

  • Όψη “black panel” από μεγαλύτερες κατηγορίες

  • Μοχλός επιλογής S tronic που έχει σχεδιαστεί σε compact διαστάσεις

  • Νέα μονάδα ελέγχου για τον έλεγχο του κλίματος

  • Το εσωτερικό της Sline γραμμής εξοπλισμού έρχεται με προηγμένα σπορ καθίσματα ως στάνταρ

  • Πακέτο φωτισμού περιγράμματος/περιβάλλοντος με 30 χρώματα και συγκεκριμένα φωτεινά εφέ (στάνταρ με επιλογή εσωτερικού Design selection)

 

Οθόνες και συστήματα

Οθόνες και συστήματα

 

  •  

  •  
  •  

  •  
  •  

 

Το νέο Audi A3 Sportback εξωτερικά

Το νέο Audi A3 Sportback έχει μια σπορ και δυναμική παρουσία. Στο εμπρόσθιο τμήμα κυριαρχεί ένα ευρύ, εξαγωνικό Singleframe με μια κυψελωτή μάσκα και οι μεγάλες γωνιακές είσοδοι αέρα που χαρακτηρίζονται από μεγάλο βάθος. Κάθε σχεδιαστική γραμμή στο εμπρός μέρος δίνει έμφαση στο δυναμικό χαρακτήρα του compact premium αυτοκινήτου.

Η γραμμή του ώμου εκτείνεται σε σχήμα σφήνας από τους προβολείς έως τα πίσω φώτα, προεκτείνοντας ουσιαστικά την οπτική εντύπωση του A3 Sportback. Η επιφάνεια κάτω από αυτή έχει καμπυλότητα προς τα μέσα, δίνοντας έμφαση στους θόλους των τροχών και τονίζοντας τον ώμο του αμαξώματος. Αυτή η κυρτή πλευρά στο νέο A3 Sportback, ένα εντελώς νέο στοιχείο του σχεδιασμού της Audi, δημιουργεί ένα παιχνίδισμα φωτός και σκιάς, το οποίο γίνεται πιο έντονο χάρη στο περίγραμμα των παραθύρων. 

 

Action

Action

 

Φωτιστική Υπογραφή: ψηφιακά φώτα ημέρας

Οι προβολείς είναι διαθέσιμοι σε τρεις εκδόσεις. Ακόμη και η βασική έκδοση χρησιμοποιεί σχεδόν όλη την τεχνολογία LED. Η επίπεδη, σφηνοειδής μορφή τους υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα του νέου Audi A3 Sportback. Οι τραπεζοειδείς γωνίες στις εξωτερικές τους πλευρές τραβιούνται προς τα κάτω. Ακριβώς σε αυτές τις γωνίες, οι προβολείς Matrix LED, η κορυφαία έκδοση της σειράς, ενσωματώνουν μια καινοτομία φωτισμού από την Audi: ψηφιακά φώτα ημέρας. Τα στοιχεία LED σε διάταξη 3x5 μπορούν να ενεργοποιηθούν μεταβλητά, πράγμα που σημαίνει ότι οι διαφορετικές εκδόσεις του νέου A3 Sportback έχουν η καθεμία συγκεκριμένες υπογραφές. 

Εσωτερικό

Η όψη blackpanel του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας, οι κομψές ραφές σε χρώματα αντίθεσης, οι εντυπωσιακές θυρολαβές και ο νέος σχεδιασμός του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων – το εσωτερικό του A3 Sportback δείχνει και είναι σπορ και υψηλής ποιότητας. Οι ακριβείς οριζόντιες γραμμές και οι επιφάνειες με σαφή σχεδιασμό τονίζουν το πλάτος του cockpit. Αυτό επιτυγχάνεται επίσης με την εντυπωσιακή λωρίδα εξαερισμού στην πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού και την καμπύλη λωρίδα επένδυσης ακριβώς από κάτω.

 

Κεντρική κονσόλα

 

Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας είναι επίσης ιδιαίτερα εργονομικός. Υπάρχει ένας πρωτοποριακός επιλογέας ταχυτήτων ενσωματωμένος σε μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που προσφέρει στον οδηγό μια εντελώς νέα εμπειρία λειτουργίας: Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία shiftby wire, ο compact επιλογέας ταχυτήτων μπορεί να ωθηθεί και να τραβηχτεί για να ελέγξει τις βασικές λειτουργίες του 7-σχέσεων S tronic . Δίπλα σε αυτό υπάρχει μια νέα καινοτομία: ένας στρογγυλός διακόπτης αφής που αντιδρά στις κυκλικές κινήσεις των δακτύλων. Ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος περιλαμβάνει την επαγωγική περιοχή φόρτισης του Audi phone box και δύο συνδέσεις USB.

Έλεγχος και Οθόνες

Το νέο Audi A3 Sportback διαθέτει ένα νέο σύστημα ελέγχου και απεικόνισης λειτουργιών με επίπεδη δομή μενού και σύμβολα που είναι γνωστά από τα smartphones. Η Audi αντικατέστησε το περιστροφικό κουμπί στο κεντρικό τούνελ με μια μεγάλη οθόνη αφής MMI που παρέχει ακουστική ανάδραση. Διαθέτει διαγώνιο 10,1 ιντσών, διατίθεται στάνταρ το MMI radio plus και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του συστήματος ψυχαγωγίας και ορισμένων λειτουργιών άνεσης. Όταν ο οδηγός επιλέγει μια λειτουργία, το σύστημα παρέχει ακουστική ανατροφοδότηση. 

Head-up display 

Το προαιρετικό headup display συμπληρώνει το concept ελέγχου και απεικόνισης του νέου A3 Sportback. Προβάλλει σημαντικές πληροφορίες, μεταξύ άλλων από ορισμένες υπηρεσίες σύνδεσης και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, στο άμεσο οπτικό πεδίο του, στο παρμπρίζ. Η εικόνα εμφανίζεται σε απόσταση 2,2 μέτρων εμπρός από τον οδηγό.

Infotainment και Audi connect

Το σύστημα ελέγχου και εμφάνισης του νέου Audi A3 Sportback τροφοδοτείται από την τελευταία γενιά της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3. Η υπολογιστική της ισχύς είναι δέκα φορές υψηλότερη από αυτή του προγενέστερου συστήματος MIB 2. Το νέο MIB 3 λειτουργεί με Online Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), η οποία είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένο eSIM και μονάδα Wi-Fi για τις κινητές συσκευές των επιβατών. Το OCU εκτελεί όλες τις εργασίες που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα, για παράδειγμα τη γρήγορη μεταφορά δεδομένων. 

 

Cockpit

Cockpit

 

Επικοινωνία: Αυτοκίνητο-προς-X (Car2X)

Το χαρτοφυλάκιο συνδέσεων περιλαμβάνει επίσης πολλαπλές υπηρεσίες Car2X που χρησιμοποιούν τη συλλογή πληροφοριών για το στόλο της Audi. Υπό την προϋπόθεση ότι η τοπική υποδομή είναι διαθέσιμη, βοηθούν στην εύρεση δωρεάν σημείων στάθμευσης στο δρόμο ή επιτρέπουν στον οδηγό να κυκλοφορήσει εκμεταλλευόμενος το πράσινο κύμα, επικοινωνώντας με τον κεντρικό υπολογιστή της πόλης. Οι πληροφορίες σχετικά με πράσινα φανάρια εμφανίζονται στον οδηγό στο Audi virtual cockpit. Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίζουν προληπτικά την ταχύτητά τους, γεγονός που αυξάνει την αποδοτικότητα και βελτιώνει τη ροή της κυκλοφορίας. 

Ακόμα πιο έντονη και πλήρης ψυχαγωγία

Το νέο Audi A3 Sportback είναι εξοπλισμένο με ψηφιακό ραδιόφωνο DAB + ως στάνταρ. Το online και το υβριδικό ραδιόφωνο διατίθενται προαιρετικά. Το πρώτο παρέχει πρόσβαση σε διαδικτυακούς σταθμούς που είναι διαθέσιμοι σε όλο τον κόσμο, ενώ το δεύτερο μεταβαίνει αυτόματα μεταξύ FM, DAB και της ροής του διαδικτύου για να εξασφαλίσει τη βέλτιστη λήψη ανά πάσα στιγμή. Το προηγμένο σύστημα ήχου Bang & Olufsen προσφέρει συναρπαστικό ήχο surround. Οδηγεί 15 ηχεία που παράγουν συνολική ισχύ 680 Watt. Τέσσερα από αυτά τα ηχεία βρίσκονται στην περιοχή του πίνακα οργάνων και χρησιμοποιούν τις αντανακλάσεις του παρμπρίζ για τη δημιουργία του 3D ήχου. 

 

Κινητήρια συστήματα

Στην Ευρώπη, το νέο Audi A3 Sportback θα κυκλοφορήσει με τέσσερις εκδόσεις κινητήρων: 1.0 TFSI, 1.5 TFSI και 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος. Η Audi εξηλεκτρίζει το compact πεντάθυρο αυτοκίνητο: εκτός από τον 1.5 TFSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, ο οποίος θα εισαχθεί σύντομα μετά την κυκλοφορία στην αγορά, η μάρκα θα επεκτείνει την προσφορά κατά τη διάρκεια του έτους προσθέτοντας ένα plugin υβριδικό μοντέλο σε δύο παραλλαγές ισχύος. Περαιτέρω εκδόσεις κινητήρων TDI και TFSI θα προστεθούν στη συνέχεια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με μονάδα μετάδοσης κίνησης quattro και μοντέλου με CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο). 

Ο ισορροπημένος: ο 1.0 TFSI τριών κυλίνδρων

O 1.0 TFSI στο A3 Sportback 30 TFSI είναι ένας τρικύλινδρος turbo κινητήρας. Έχει ισχύ 110 PS και παρέχει ροπή 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Ο συμπαγής κινητήρας ζυγίζει μόλις 88 κιλά και ο στροφαλοθάλαμος είναι τέλεια ισορροπημένος ώστε η διαδρομή του να είναι ομαλή και ιδιαιτέρα πολιτισμένη ακόμα και χωρίς άξονα εξισορρόπησης. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ένα σημαντικό στοιχείο της θερμικής διαχείρισης και είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Όπως και ο στροφαλοθάλαμος, έχει το δικό της κύκλωμα ψύξης. Η τροποποιημένη διαδικασία καύσης Miller είναι μια περαιτέρω τεχνολογία που αυξάνει την απόδοση.

 

Ο αποδοτικός: 1.5 TFSI με Cylinder On Demand (COD)

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας στο A3 Sportback 35 TFSI έχει απόδοση 150 ίππων και παράγει ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,4 δευτερόλεπτα και το αυτοκίνητο έχει μέγιστη ταχύτητα 224 χλμ./ώρα. Το βασικό χαρακτηριστικό του 1.5 TFSI είναι το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD), το οποίο απενεργοποιεί προσωρινά τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο σε χαμηλά και μεσαία φορτία. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαφρύς χάρη στο στροφαλοθάλαμο αλουμινίου. Οι επενδύσεις κυλίνδρων έχουν στρώση σιδήρου που μειώνει σημαντικά την τριβή. Η μονάδα ψύξης επιτρέπει την αποτελεσματική θερμική διαχείριση, βοηθούμενη από την πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή.

Ο εξηλεκτρισμένος: ο 1.5 TFSI ως mild hybrid

O 1.5 TFSI εξοπλισμένος με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα έχει την ίδια ισχύ με τον αδελφό του κινητήρα, ωστόσο, είναι ακόμα πιο αποδοτικός. Ένας εκκινητήρας με ιμάντα (BAS) είναι εγκατεστημένος στη μηχανή εσωτερικής καύσης. Τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48-Volt που ενσωματώνει μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ένας μετατροπέας τάσης συνδέει το συμβατικό ηλεκτρικό σύστημα 12 Volt. Κατά την τυπική λειτουργία, το σύστημα MHEV επιτυγχάνει πλεονέκτημα κατανάλωσης καυσίμου έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

 

Νέα εξέλιξη: το 6-σχέσεων μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Στο νέο Audi A3 Sportback 35 TFSI και το A3 Sportback 30 TDI, αυτό γίνεται με ένα εντελώς νέο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι ταχυτήτων. Καλύπτει το εύρος ροπής από 200 έως 340 Nm. Είναι επίσης πολύ αποδοτικό, εξοικονομώντας έως και 5 γραμμάρια CO2 ανά 100 χιλιόμετρα σε σύγκριση με τη μετάδοση του προκατόχου. Η πρώτη ταχύτητα συνήθως είναι πολύ κοντή για να επιτρέψει μια ισχυρή εκκίνηση και η έκτη ταχύτητα είναι αρκετά μακριά με σκοπό τη μείωση των στροφών του κινητήρα και της κατανάλωσης.

Ειδικά εξελιγμένο: το S tronic επτά ταχυτήτων

Το A3 Sportback 35 TFSI MHEV και το A3 Sportback 35 TDI είναι εξοπλισμένα στάνταρ με το 7-σχέσεων S tronic, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ελέγξει και μέσω paddles στο τιμόνι. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα Audi drive select, το κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη προσφέρει μια λειτουργία ελεύθερου τροχασμού που ενεργοποιείται σε πολλές περιπτώσεις όταν ο οδηγός βγάζει το πόδι από το γκάζι. Η τεχνολογία των δύο συστημάτων μετάδοσης, για βενζίνη και πετρέλαιο, διαφέρει σε σημαντικά σημεία. Στην περίπτωση του S tronic επτά ταχυτήτων για τον κινητήρα βενζίνης, οι δύο συμπλέκτες δεν απαιτούν τροφοδοσία λαδιού, πράγμα που αυξάνει την αποδοτικότητά τους. Στην περίπτωση της μετάδοσης για το 2.0 TDI, ψύχονται με λάδι ανάλογα με τις ανάγκες.

Βελτιστοποιημένοι: οι κινητήρες TDI

Το νέο Audi A3 Sportback 30 TDI είναι εφοδιασμένο με 2.0 TDI με ισχύ 116 ίππων που παράγει ροπή 300 Nm μεταξύ 1.600 και 2.500 σ.α.λ.. Ο 85 kW TDI επιταχύνει το μοντέλο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 206 χλμ./ώρα. Το A3 Sportback 35 TDI είναι εξοπλισμένο με τον 2.0 TDI με ισχύ 150 ίππων. Βασικά χαρακτηριστικά: 360 Nm μεταξύ 1.600 και 2.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 224 χλμ./ώρα.

Ανάρτηση

Ευέλικτο στην πόλη, σπορ σε επαρχιακούς δρόμους, άνετο στον αυτοκινητόδρομο – η Audi εξέλιξε περαιτέρω τα πλεονεκτήματα του προηγούμενου μοντέλου στην ανάρτηση του νέου A3 Sportback. Ακόμη και η στάνταρ ανάρτηση είναι σπορ και ισορροπημένη, συνδυάζοντας οδηγική άνεση με πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά. Τα μετατρόχια εμπρός και πίσω αυξήθηκαν το καθένα σε πλάτος κατά 11 χιλιοστά σε 1.554 και 1.525 χιλιοστά αντίστοιχα.

 

Χαμηλωμένο: δύο προαιρετικές αναρτήσεις

 

Για κινητήρες με ισχύ από 150 PS, η ανάρτηση διατίθεται προαιρετικά με προσαρμοστικό έλεγχο αποσβεστήρων, κάτι που χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά 10 χιλιοστά. Οι αισθητήρες μετρούν την κατακόρυφη επιτάχυνση της δομής του αμαξώματος και τη σχετική κίνηση των μεμονωμένων τροχών. Η μονάδα ελέγχου επεξεργάζεται τα σήματά τους μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και προσαρμόζει συνεχώς κάθε αποσβεστήρα χωριστά ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου, την κατάσταση οδήγησης και τη ρύθμιση στο Audi drive select.

Εδώ, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δυναμικής ή προσανατολισμένης στην άνεση οδήγησης, επιλέγοντας auto, comfort ή dynamic. Οι αποσβεστήρες προσφέρουν ένα εύρος μεταξύ εξαιρετικά άνετης και πολύ δυναμικής οδήγησης. Με τη σπορ ανάρτηση, η οποία έρχεται ως στάνταρ με την επιλογή της S line, η εστίαση είναι καθαρά στο τελευταίο. Λόγω της ακριβούς ρύθμισης της ανάρτησης και των αποσβεστήρων και του γεγονότος ότι το όχημα εδώ χαμηλώνει κατά 15 χιλιοστά, το συμπαγές μοντέλο μεταφέρει μια ακόμη πιο άμεση επαφή με την επιφάνεια του δρόμου.

Κορυφαίος έλεγχος: Audi drive select και ESC

Η οδηγική εμπειρία γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα με το προαιρετικό σύστημα Audi drive select. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το σύστημα για να αλλάξει όχι μόνο τη ρύθμιση των αποσβεστήρων αλλά και τα χαρακτηριστικά του συστήματος υποβοήθησης διεύθυνσης και της απόκρισης του γκαζιού, καθώς και τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων του S tronic για εκδόσεις κινητήρα με ισχύ 150 PS.

Σε συνεργασία με τον Ηλεκτρονικό Έλεγχο Σταθεροποίησης (ESC), ο έλεγχος κατανομής ροπής ανά τροχό (wheelselective torque control) συμβάλλει επίσης στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος: εάν ο εμπρόσθιος τροχός στο εσωτερικό της καμπύλης χάνει τη επαφή με το δρόμο όταν στρέφεται με μεγάλη ταχύτητα, φρενάρει ελαφρώς για να εξασφαλιστεί ότι το αυτοκίνητο διατηρεί μια σταθερή και σπορ συμπεριφορά.

Ο μεταβλητός έλεγχος δυναμικής οδήγησης

Κάτι εντελώς νέο στο A3 Sportback είναι ο μεταβλητός έλεγχος δυναμικής οδήγησης. Το κεντρικό σύστημα συλλέγει τα δεδομένα από όλα τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την εγκάρσια δυναμική και έτσι εξασφαλίζει ότι η αλληλεπίδραση μεταξύ τους είναι ακριβής και γρήγορη. Υπολογίζει τις βέλτιστες ρυθμίσεις για τους προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες, το ESC και την τετρακίνηση quattro – με βάση την κίνηση του τιμονιού. Ο μεταβλητός έλεγχος δυναμικής οδήγησης αυξάνει την ακρίβεια στην κίνηση με αυτό τον τρόπο, ειδικά στους δρόμους με διαδοχικές στροφές.

Μεγεθυμένα: τροχοί και φρένα

Το χαρτοφυλάκιο τροχών του νέου A3 Sportback κυμαίνεται από 16 έως 19 ίντσες και έχει διάσταση ελαστικών 235/35. Τα πακέτα εξωτερικού σχεδιασμού περιλαμβάνουν ζάντες 17 ιντσών, ενώ διατίθενται από την Audi Sport ζάντες 18 ιντσών και 19 ιντσών. Τα ελαστικά για όλες τις διαστάσεις βελτιστοποιήθηκαν όσον αφορά την αντίσταση κύλισης χωρίς να διακυβεύονται οι δυνατότητες χειρισμού ή πέδησης.

Οι δισκόπλακες στον μπροστινό άξονα είναι αεριζόμενες εσωτερικά και έχουν διάμετρο 312 χιλιοστά, στον πίσω άξονα η διάμετρος είναι 272 χιλιοστά. Τα έμβολα φρένων είναι υπό πίεση μέσω ενός ηλεκτρικού ενισχυτή φρένων. Λόγω του πολύ γρήγορου χρόνου απόκρισης, οι προγραμματιστές κατάφεραν να αυξήσουν ελαφρώς το κενό αέρα ανάμεσα στα τακάκια και τις δισκόπλακες. Η λύση αυτή αποτρέπει την απώλεια τριβής λόγω ελαφράς επαφής με τα τακάκια των φρένων και αυξάνει την απόδοση.

 

Interior look

Interior look

 

Εσωτερικοί χώροι και αμάξωμα

Το νέο A3 Sportback προσφέρει περισσότερο χώρο και λειτουργικότητα σε συνδυασμό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Έχει μήκος 4,34 μέτρα και πλάτος 1,82 μέτρα χωρίς τους καθρέφτες και επομένως είναι λίγο πάνω από τρία εκατοστά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Οι επιβάτες επωφελούνται άμεσα απ’ αυτό: έχουν περισσότερους χώρους αγκώνων στο εμπρόσθιο και οπίσθιο μέρος και περισσότερους χώρους για τους ώμους στο πίσω μέρος. Χωρίς την κεραία οροφής, το νέο A3 Sportback έχει ύψος 1,43 μέτρα, το οποίο είναι ίδιο με την τρίτη γενιά, όπως και το μεταξόνιο των 2,64 μέτρων. 

 

Αμάξωμα

 

Το αμάξωμα είναι δομικά εξαιρετικά ανθεκτικό, άκαμπτο και ακουστικά άνετο. Με τον 1.5 TFSI, το A3 Sportback έχει βάρος χωρίς φορτίο (χωρίς οδηγό) μόλις 1.280 κιλά, καθιστώντας το πολύ ελαφρύ. Στο θάλαμο επιβατών, εξαρτήματα που κατασκευάζονται από χάλυβα θερμικής κατεργασίας, συνδυάζουν υψηλή αντοχή και χαμηλό βάρος, σχηματίζοντας έναν ισχυρό και ασφαλή κλωβό. Αποτελούν το 29% του βάρους του αμαξώματος. Το καπό είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Χάρη στη σύνθετη ηχομόνωση και την εξελιγμένη αερακουστική, το A3 είναι πολύ ήσυχο στο εσωτερικό. Σκιασμένα τζάμια για το πίσω μέρος είναι διαθέσιμα ως προαιρετικά, κρατώντας μακριά τα αδιάκριτα βλέμματα από το εσωτερικό του οχήματος.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Το νέο A3 Sportback διακρίνεται από ευρεία εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας. Διαθέτει εκτεταμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, πολλά από τα οποία προέρχονται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Ενδεικτικά, εξοπλίζεται με εμπρόσθιο ραντάρ με γωνία ανοίγματος 60 μοιρών που μπορεί να μετρήσει μέχρι πλάτος 160 μέτρων, δύο αισθητήρες πίσω ραντάρ, καθένας με εμβέλεια 70 μέτρα, μπροστινή κάμερα, δώδεκα αισθητήρες υπερήχων, καθώς και τέσσερις κάμερες προβολής περιβάλλοντος.

Κορυφαία ασφάλεια: τρία βασικά συστήματα

Στο στάνταρ σύστημα Audi pre sense front, η κάμερα συνεργάζεται με το μπροστινό ραντάρ. Αυτό επιτρέπει στο νέο Audi A3 Sportback να αποφεύγει ατυχήματα με άλλα οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες μπροστά από το αυτοκίνητο ή τουλάχιστον να μειώνει τη σοβαρότητα τέτοιων ατυχημάτων. Το σύστημα δημιουργεί μια οπτική, ακουστική και απτική προειδοποίηση στον οδηγό. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ενεργοποιεί το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης collision avoidance assist είναι ένα άλλο στάνταρ σύστημα ασφαλείας. 

Adaptive cruise assist

 

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive cruise assist, ACA), το πιο περίπλοκο σύστημα για το νέο A3 Sportback, το οποίο εκτελεί τα καθήκοντα ελέγχου διεύθυνσης, επιτάχυνσης και φρεναρίσματος του οδηγού σε μεγάλο βαθμό μέχρι την ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα. Το ACA περιλαμβάνεται σε αυτό που είναι γνωστό ως “Assist Package” και είναι διαθέσιμο για όλα τα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Περιλαμβάνει ένα τιμόνι με αισθητήρες αφής, με πλεονέκτημα ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να εφαρμόζει κάποια πίεση στο τιμόνι, αλλά απλά το αγγίζει ελαφρά για να διατηρήσει την ενεργή λειτουργία του συστήματος.

Προαιρετικά: άλλα συστήματα

Η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας Audi side assist, η προειδοποίηση εξόδου exit warning και η υποβοήθηση κυκλοφορίας crosstraffic assist είναι επίσης χρήσιμα στην αστική κυκλοφορία. Χρησιμοποιούν τα σήματα εξόδου από τους πίσω αισθητήρες ραντάρ για να ειδοποιήσουν τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω ή το πλάι. Κάμερες 360 μοιρών θα ακολουθήσουν ως μεμονωμένη επιλογή λίγο μετά το λανσάρισμα.

Εκδόσεις εξοπλισμού

Υπάρχουν τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις για το εξωτερικό και τρεις για το εσωτερικό για το Audi A3 Sportback, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν κατά το δοκούν. Εκτός από τη Standard έκδοση, υπάρχουν η έκδοση Advanced και η S line. Όσον αφορά τα χρώματα και τα υλικά στο εσωτερικό, οι πελάτες του A3 μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της βασικής επιλογής εσωτερικού σχεδιασμού και της S line. Έτσι, το A3 Sportback προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Οι εξωτερικές παραλλαγές

Στην έκδοση Advanced, τα πλαίσια των εισόδων αέρα σχεδιάζονται σε silver selinite, ενώ εκείνα του εξωτερικού της S line είναι σε ματ platinum gray. Υπάρχουν παρόμοιες διαφορές στο πίσω μέρος. Το Singleframe και των δύο γραμμών είναι βαμμένο σε μαύρο τιτάνιο και περιβάλλεται από πλαίσιο χρωμίου. Οι είσοδοι αέρα και το μαρσπιέ στο εμπρόσθιο άκρο στο κάτω μέρος είναι μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά με επιλογή του εξωτερικό S line. Υπάρχει μια τρίτη επίπεδη είσοδος αέρα πάνω από το μαρσπιέ. Οι κυψελωτές σχάρες στο Singleframe είναι μεγαλύτερες και έχουν μικρές λωρίδες εισόδου. Η μάσκα είναι τοποθετημένη λίγο πιο κάτω και υπάρχουν τρεις επίπεδες περσίδες πάνω από αυτήν. Η αεροτομή της οροφής έχει ένα δυναμικό περίγραμμα ενώ και ο διαχύτης έχει ένα πιο εντυπωσιακό σχέδιο.

Εξατομίκευση στο εσωτερικό

Διαφορετικές ταπετσαρίες καθισμάτων σε διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς,. Κυμαίνονται από βιώσιμο ανακυκλωμένο υλικό έως λεπτό δέρμα Nappa και διατίθενται για τα τρία εσωτερικά σχέδια. Τα υλικά “Puls” και “Torsion” που χρησιμοποιούνται για την κάλυψη των καθισμάτων στην S line και οι παραλλαγές επιλογής εσωτερικού σχεδιασμού αποτελούνται από μέχρι και 89% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Για ένα σύνολο καθισμάτων από υλικό “Torsion”, 45 μπουκάλια ΡΕΤ 1,5 λίτρων περνούν ειδική επεξεργασία. Αυτό για να δημιουργηθούν ίνες οι οποίες στη συνέχεια περιστρέφονται σε σπειρώματα. Υπάρχει επίσης μια μεγάλη ποικιλία υλικών και χρωμάτων για τις διακοσμητικές επιφάνειες του πίνακα οργάνων.

Λανσάρισμα στην Ελλάδα

Ακριβής πρόβλεψη για το λανσάρισμα του νέου Audi A3 Sportback στην Ελλάδα δεν είναι δυνατή αυτή τη στιγμή. Υπολογίζεται με τα σημερινά δεδομένα προς το τέλος του καλοκαιριού – αρχές φθινοπώρου. Μάλιστα οι τιμές του νέου μοντέλου θα ανακοινωθούν λίγο πριν.

The post Νέο Audi A3 Sportback appeared first on car-news.gr.

Το Διαβάσαμε Νέο Audi A3 Sportback

Related posts

Τρία βραβεία Red Dot για τη Honda

rularulina_xo0ks4zq

Ανάκληση Μοτοσυκλετών KTM 790 Adventure

rularulina_xo0ks4zq

Η FCA στη μάχη κατά του κορωνοϊού

rularulina_xo0ks4zq