14.8 C
Athens
18 Νοεμβρίου 2019
Kliktv.gr
Auto-Moto

Κίνδυνος- θάνατος τα Euro4 diesel

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η εισαγωγή μεταχειρισμένων ντίζελ οχημάτων, τεχνολογίας Euro4 ή και παλαιότερων, τα οποία απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Επιμέλεια: Κώστας Φούζας

Η κατάσταση με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ντίζελ μοιάζει να έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Η ανάγκη για οικονομία στις μετακινήσεις, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης, αυξάνει συνεχώς τη ζήτηση για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Ωστόσο στην ελληνική αγορά δεν υπάρχουν διαθέσιμα  ντίζελ μεταχειρισμένα, καθώς μέχρι το 2011 υπήρχε η σχετική απαγόρευση και κατά συνέπεια το «πάρκο αυτοκινήτων» είναι σχεδόν μηδενικό. Έτσι, τη στιγμή που όλη η Ευρώπη ετοιμάζεται να «πετάξει» από τις πόλεις τα ντίζελ (δείτε εδώ και τη σχετική απόφαση που υπέγραψε ο Δήμαρχος Αθηναίων), εμείς εισάγουμε αυτοκίνητα ξεπερασμένης τεχνολογίας και πρακτικά επικίνδυνα για την ασφάλεια και το περιβάλλον.

Υπάρχει φθηνό και καλό… ντιζελάκι;

Κατηγορηματικά όχι! Τα εισαγόμενα  μεταχειρισμένα ντίζελ που βλέπετε σε ορισμένες εμπορίες έχουν-στην πλειοψηφία των περιπτώσεων-500.000 με 600.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ. Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητα που έχουν κατά κάποιο τελειώσει τον κύκλο ζωής τους. Σε γενικές γραμμές, η εισαγωγή ενός «καλού» πετρελαιοκίνητου, με λίγα χιλιόμετρα, είναι  ασύμφορη από άποψη τιμής (πλησιάζει τα επίπεδα ενός καινούργιου). Το αποκορύφωμα της μπίζνας που έχει στηθεί έχει και άλλες προεκτάσεις. Πωλούνται στους καταναλωτές ντίζελ αυτοκίνητα που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για αυτοκίνητα, χρονολογίας πριν το 2008, που είναι τεχνολογίας Euro 4 ή και προγενέστερης, για τα οποία η απαγόρευση συνεχίζει να ισχύει. Δηλαδή σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου σου βεβαιώνεται χρηματικό πρόστιμο 150 ευρώ και σου αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας και το δίπλωμα  για 30 ημέρες.

Πώς βγάζεις άδεια κυκλοφορίας για Euro4 ντίζελ, ενώ απαγορεύεται;

Από το ρεπορτάζ που κάναμε και τις πληροφορίες που συλλέξαμε προκύπτει ότι ορισμένοι έμποροι-η μειοψηφία φυσικά!- συμβουλεύουν τους υποψήφιους αγοραστές να στραφούν άφοβα σε ένα «φθηνό» ντιζελάκι παλιάς τεχνολογίας, με την δικαιολογία ότι η Αστυνομία δεν θα τους σταματήσει ποτέ!

Παράλληλα, επειδή η έκδοση άδειας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν είναι νόμιμη, ζητείται από τον ιδιοκτήτη να κάνει μια υπεύθυνη δήλωση ότι κατοικεί μόνιμα σε πόλη εκτός κέντρου (πχ στη Θήβα ή στα Μέγαρα). Έτσι όλα γίνονται νόμιμα. Αρκεί να μην σε σταματήσουν για έλεγχο. Μήπως, τελικά, η λύση είναι να σταματήσει εντελώς η εισαγωγή αυτής της κατηγορίας οχημάτων; Όχι μόνο για το περιβάλλον, αλλά και για τη δική μας ασφάλεια!

Διαβάστε ΕΔΩ το άρθρο του Τάκη Τρακουσέλλη: ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ DIESEL

 

 

 

Κίνδυνος- θάνατος τα Euro4 diesel

Related posts

Toyota Supra του 1998 πωλείται για 499.999 δολάρια

rularulina_xo0ks4zq

Πήρε ποινή ο Hamilton, χάνει την τρίτη θέση. Στο βάθρο o Sainz

rularulina_xo0ks4zq

Στο σφυρί μια υπερσπάνια Porsche 911 Sport Classic

rularulina_xo0ks4zq

Ο παρών ιστότοπος κάνει χρήση cookies για την παροχή της καλύτερης δυνατής εμπειρίας περιήγησης. Δέχομαι Όροι Χρήσης

Privacy & Cookies Policy