28 July, 2017
Home / Auto-Moto  / Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Seat Ateca

Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Seat Ateca

first_drive_seat_ateca_03

Με την Seat να βρίσκεται σε εκτεταμένη φάση αναδιοργάνωσης, πραγματοποιήθηκε τη προηγούμενη εβδομάδα η πανελλήνια παρουσίαση του πρώτου SUV της στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στη Κηφισιά, για να ακολουθήσει μια σύντομη οδήγηση μέχρι την Αράχοβα και πίσω.

Το Ateca είναι το πρώτο νέο μοντέλο στη γκάμα της Seat, καθώς μέσα στον επόμενο χρόνο θα ακολουθήσει το facelift του Leon, η νέα γενιά του Ibiza, καθώς και ένα ακόμα SUV, μικρότερο σε διαστάσεις, το οποίο θα ονομαστεί Arona. Μοντέλα στα οποία ευελπιστεί η ηγεσία της εταιρίας να αναστρέψουν το κλίμα, μετά από μια μακρά διάρκεια “χασούρας” χρημάτων. Το 2015 ήταν η πρώτη χρονιά μετά από πολύ μεγάλο διάστημα, που η Seat σημείωσε κέρδη, έστω και πολύ μικρά, με το πρώτο 9μηνο του 2016 να δείχνει ότι η καλή πορεία συνεχίζεται.


Δεν είναι τυχαία η πρώτη είσοδος της ισπανικής εταιρίας στην ήδη πολυπληθέστατη κατηγορία των C-SUV, καθώς αυτή έχει αυξήσει κατά σχεδόν 150% της πωλήσεις της την τελευταία δεκαετία. H Seat περιμένει μεγάλη ζήτηση για το Ateca, παρότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και σοβαρός, με την ισπανική εταιρία να βάζει ψηλά τον πήχη, φιλοδοξώντας να γίνει ο τρίτος της “πυλώνας” της , μετά το Ibiza και το Leon.

Βασικός τους στόχος είναι το Nissan Qashqai, καθώς όπως θα δεις παρακάτω οι διαστάσεις τους είναι ταυτόσημες. Υπάρχουν, όμως, και άλλες προτάσεις από τις οποίες θέλουν να κλέψουν πωλήσεις, όπως το Kia Sportage, το Hyundai Tuscon, το Renault Kadjar, και φυσικά το “αδερφάκι” του, το VW Tiguan.

first_drive_seat_ateca_06

Ξεκινώντας από το όνομα, και συνεχίζοντας την παράδοση, το Ateca προέρχεται από ένα χωριό στην επαρχία της Σαραγόσα στην Ισπανία, με τον πληθυσμό του να μην ξεπερνά τους 2.000 κατοίκους.

Το πρώτο SUV στην ιστορία της SEAT παρουσιάστηκε επίσημα πριν οχτώ μήνες, για να κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης, τον περασμένο Μάρτιο. Το Ateca πρακτικά αποτελεί την έκδοση παραγωγής του IBX Concept που έδειξε η εταιρία πριν 5 χρόνια και σχεδιαστικά παρότι προμοτάρετε ως ένα μοντέλο που εκφράζει τον αυθεντικό Ισπανικό χαρακτήρα του, το οποίο  σχεδιάστηκε 100% στη Βαρκελώνη, στο SEAT Design Center, δεν θα μπορούσα να πω ότι αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση.

first_drive_seat_ateca_13

Ίσως, ο βασικός ρόλος που θα παίξει για την περαιτέρω προώθηση και βελτίωση της εικόνας της μάρκας, να ήταν αυτός που καθόρισε το τελικό αποτέλεσμα, καθώς στα μάτια μου δεν βλέπω κάτι πολύ διαφορετικό από την αντίστοιχη πρόταση της “μαμάς” VW, με το Tiguan, oύτε της Skoda, με το Kodiaq, έστω και αν αυτό είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις.

first_drive_seat_ateca_24

Η λιτή, απέριττη και χωρίς φαντασία σχεδιαστική γλώσσα της Seat, βρίσκει εφαρμογή και εδώ. Δανείζεται αρκετά στοιχεία από το Leon, όπως την τραπεζοειδής μάσκα, το παράλληλα με το έδαφος πλευρικό νεύρο και τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν εξελιχθεί ένα βήμα παραπέρα. Στα τυπικά χαρακτηριστικά της Seat, πλέον, περιλαμβάνονται (προαιρετικά) και τα full-LED φωτιστικά σώματα, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική φωτεινότητα το βράδυ, ενώ ενσωματώνουν και τα LED φώτα ημέρας. Τα πίσω φώτα, επίσης τεχνολογίας LED, και έχουν τοποθετηθεί στα άκρα του αμαξώματος, προκειμένου να τονίσουν τις έντονα σχεδιαστικά πλαϊνές γραμμές.

first_drive_seat_ateca_07

Μιλώντας για διαστάσεις, το Ateca κατασκευάζεται και αυτό πάνω στην ΜQB πλατφόρμα, και έχει μήκος 4.363 χλστ., πλάτος 1.841 χλστ., ύψος 1.600 χλστ., με το μεταξόνιο του να φτάνει τα 2.638 χλστ.. Για να καταλάβεις, τα αντίστοιχα νούμερα του Qashqai είναι μήκος 4.380 χλστ., πλάτος 1.806 χλστ., ύψος 1.590 χλστ. και μεταξόνιο 2.646 χλστ.

Όσον αφορά την ασφάλεια, η Seat το έχει προικίσει με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Έτσι, κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων, στις ολοένα και πιο αυστηρές εξετάσεις του ανεξάρτητου οργανισμού ασφαλείας, EuroNCAP, ακόμη και με τον βασικό εξοπλισμό ασφαλείας, που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι. Να θυμίσω ότι ο οργανισμός πλέον δοκιμάζει δυο εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου, μια την βασική έκδοση ενός μοντέλου, όσο και την έκδοση με τον πλήρη εξοπλισμό. Έτσι, το ισπανικό μοντέλο συγκέντρωσε 93% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 84% στη προστασία παιδιών, 71% στη προστασία πεζών και 60% στα συστήματα ασφαλείας.

first_drive_seat_ateca_44

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Leon, μιας και πρακτικά αποτελεί την υπερυψωμένη έκδοση αυτού. Εναρμονίζεται με την εξωτερική εμφάνιση, και συνδυάζει έναν κομψό χαρακτήρα, αποπνέοντας αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας.

Ακολουθεί γερμανική προσέγγιση, όντας σοβαρό και κάπως μουντό, αλλά είναι πλήρως λειτουργικό και εργονομικό. Βασικό στοιχείο αποτελεί η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων, η οποία προσφέρει πανοραμική ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση. Η κεντρική κονσόλα είναι ψηλά τοποθετημένη και έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, και χαρακτηρίζεται από την μεγάλη οθόνη αφής, 8 ιντσών, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

seat_ateca_press_photos_86

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό είναι καλής ποιότητας, κάνοντας χρήση μιας μίξης μαλακών και σκληρών πλαστικών. Μαλακά είναι και αυτά στις εμπρός πόρτες, καθώς περιέργως στις πίσω είναι σκληρά και “κούφια”.

Ο αναλογικός πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο μεγάλα όργανα του ταχύμετρου και του στροφόμετρου και στη μέση υπάρχει μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη, που δείχνει μεταξύ άλλων τις πληροφορίες του trip computer.

VISTADIFERENT

Από θέμα εργονομίας, δεν θα παραπονεθείς σε καμία περίπτωση. Υπάρχουν λίγοι διακόπτες, οι οποίοι βρίσκονται στην ιδανική απόσταση από τη θέση του οδηγού, και μόνο το τιμόνι θα το έλεγα κάπως υπερφορτωμένο και με μικρούς διακόπτες. Αλλά όλα είναι θέμα συνήθειας.

Περνώντας στους χώρους, αυτοί είναι υπεραρκετοί για 4 μεγαλόσωμους ενήλικες, καθώς το μεταξόνιο της MQB πλατφόρμας χαρίζουν ιδιαίτερη ευρυχωρία και άνεση. Το μόνο προσωπικό παράπονο, είναι ίσως η ελαφρώς ογκώδης κονσόλα, στην οποία αρκετές φορές έβρισκαν τα πόδια μου, γεγονός που δε ξέρω πόσο αντικειμενικό είναι καθώς είμαι 1.92 μ. Στο κεντρικό πίσω κάθισμα θα βολευτεί επίσης ένας ενήλικας, χωρίς να κάνει παραχωρήσεις στα πόδια, παρά την ύπαρξη του τούνελ του πατώματος, καθώς και των αεραγωγών του κλιματισμού.

first_drive_seat_ateca_55

Οι αποθηκευτικοί χώροι και θήκες που έχεις στη διάθεσή σου είναι άφθονοι και βρίσκονται πάντα το κατάλληλο μέρος για κάθε αντικείμενο. Κλείνοντας, το πρακτικά ορθογώνιο πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 510 λίτρα στη δικίνητη έκδοση και 485 λίτρα στην τετρακίνητη. Αυτά άκρως εκμεταλλεύσιμα και πάνω από του μέσο όρο της κατηγορίας.

first_drive_seat_ateca_53

Μηχανικά, η ισπανική εταιρία έχει επιλέξει επιθετική στρατηγική για το μοντέλο της, καθώς εξαρχής είναι διαθέσιμο με τέσσερις κινητήρες, δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου, με ιπποδυνάμεις από 115 άλογα μέχρι 190, έτσι ώστε να καλύψει μια διευρυμένη γκάμα αγοραστών.

Στη βάση υπάρχει ο 1.000άρης TSI τρικύλινρος κινητήρας απόδοσης 115 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 2.000 μέχρι 3.500 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον εμπρός άξονα. Ακολουθεί ο 1.400άρη TSI βενζινοκινητήρα με απόδοση 150 άλογα στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ., όπου συνδυάζεται με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Συνδυάζεται με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων σε δικίνητη ή τετρακίνητη επιλογή, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG να είναι επτά σχέσεων στην δικίνητη και έξι σχέσεων με το σύστημα τετρακίνησης.

first_drive_seat_ateca_52

Από πλευράς TDI κινητήρων, ο 1.600άρης απόδοσης 115 ίππων στις 3.200 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον εμπρός άξονα. Τέλος, υπάρχει και ο 2-λιτρος κινητήρας με δύο αποδόσεις, 150 και 190 ίππων στις 3.500 σ.α.λ., και 350 ή 400 Nm ροπής αντίστοιχα, στις 1.750 σ.α.λ. Και οι δύο προσφέρονται μόνο με το σύστημα τετρακίνησης 4Drive, με τον πρώτο μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο και τον δεύτερο μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων.

Η τετρακίνηση του Ateca χρησιμοποιεί Haldex 5ης γενιάς, που αποτελείται από νέο πολύδισκο συμπλέκτη με υδραυλική ενεργοποίηση και ηλεκτρονικό έλεγχο, μειώνοντας στο ελάχιστο τον χρόνο εμπλοκής του πίσω άξονα.

first_drive_seat_ateca_49

Το Seat Ateca είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Στη βάση είναι το Reference και προσφέρει τον απαραίτητο εξοπλισμό, όπως κλιματισμό, media system με οθόνη 5 ιντσών, ηλεκτρικό χειρόφρενο, καθώς και πλήρη συστήματα ασφαλείας, όπως 7 αερόσακοι, ανίχνευση υπνηλίας οδηγού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, front assist κλπ.

Το Style διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, πίσω φώτα LED, climatronic, δερμάτινο τιμόνι, πίσω αισθητήρες παρκαρίσαμτος, media system color, προβολείς ομίχλης με cornering, cruise control, πακέτο εξωτερικών προστατευτικών αμαξώματος και μαύρες μπάρες οροφής.

Τέλος, η έκδοση Excellence προσφέρει ιδιαίτερα πολυτελή αίσθηση με δίχρωμη ταπετσαρία alcantara, εκτεταμένα διακοσμητικά στοιχεία, φωτισμό στα πλαϊνά των θυρών, ράγες οροφής σε χρώμα αλουμινίου, φιμέ παράθυρα, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, full-LED φωτιστικά σώματα, οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και άλλα.

Η τιμή του με τον 1.000άρη TSI κινητήρα και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού ξεκινάει από τα €19.950, ενώ αντίστοιχα για τους κινητήρες πετρελαίου από τα €23.850. Αναλυτικά τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων, καθώς και τις τιμές τους μαζί με τον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό μπορείς να βρεις εδώ και εδώ, αντίστοιχα.

Κινητήρες Βενζίνης Τιμή
1.0 ECO TSI 115HP Reference Ecomotive €19.950
1.0 ECO TSI 115HP Style Ecomotive €21.800
1.4 TSI 150HP ACT Style €26.750
1.4 TSI 150HP ACT Style DSG €30.500
1.4 TSI 150HP ACT Style 4Drive €30.500
1.4 TSI 150HP ACT Style 4Drive DSG €32.500
1.4 TSI 150HP ACT Xcellence 4Drive €32.500
1.4 TSI 150HP ACT Xcellence 4Drive DSG €35.000
Κινητήρες Πετρελαίου Τιμή
1.6 TDI 115HP Reference Ecomotive €28.300
1.6 TDI 115HP Style Ecomotive €32.100
2.0 TDI 150HP Style Plus 4Drive €33.600
2.0 TDI 150HP Xcellence 4Drive €36.800
2.0 TDI 150HP Xcellence 4Drive DSG €34.750

first_drive_seat_ateca_39

Κατά την αναχώρηση από τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας, στη διάθεση μου, μαζί με άλλους τρεις συναδέρφους, είχα το βενζινοκίνητο δικίνητο σύνολο των με τα 115 άλογα, ενώ οδηγήσαμε πετρελαιοκίνητο με τα 150 κατά την επιστροφή.

Έχοντας σαν προίκα την πλατφόρμα MQB, το Ateca είναι δεύτερο όχημα ελευθέρου χρόνου του γερμανικού ομίλου που την χρησιμοποιεί, μετά το Tiguan. Από τα πρώτα χλμ. γίνεται σαφές ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχής στην άνεση και την χρηστικότητα, παρά στην διασκεδαστική οδήγηση. Επιτυγχάνοντας αυτά, καταφέρνει παράλληλα να παραμένει ένα εκτός δρόμου όχημα με ικανή απόσταση από το έδαφος για την πλειοψηφία των καταναλωτών. Εξαιτίας των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού, η περιμετρική ορατότητα είναι εξαιρετική, όντας αρκετά εύκολο να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, η οποία είναι αρκετά ψηλή, που χαρίζει την απαραίτητη “αφ’υψηλού” αυτοπεποίθηση.

first_drive_seat_ateca_36

Το ισπανικό αυτοκίνητο ήταν πολύ ξεκούραστο και άνετο στον αυτοκινητόδρομο, με την ευκολία του να “καταπίνει” τα χλμ. να είναι αξιοσημείωτη. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται πάνω από τα 140 χλμ/ώρα, όπως και από τον κινητήρα, ενώ παρότι έπνεαν δυνατοί άνεμοι, η σταθερότητα του ήταν δεδομένη.

Δύσκολα θα καταλάβεις τρανές διαφορές στην συμπεριφορά της οδήγησης σε σχέση με το νέο Tiguan, με την ποιότητα κύλισης, παρά τις 18άρες ζάντες που ήταν εφοδιασμένα όλα τα αυτοκίνητα, να ήταν πολύ καλή, αν και ο θόρυβος από την άσφαλτο στο επαρχιακό δίκτυο δεν φιλτραριζόταν όπως θα περίμενα. Οι λακκούβες και οι όποιες ανωμαλίες φάνηκαν να αποσβένονται ικανοποιητικά, αν και θα έχουμε πιο τεκμηριωμένη άποψη, όταν το πάρουμε για την εβδομαδιαία δοκιμή.

first_drive_seat_ateca_23

Στις στροφές, το ισπανικό SUV δεν έδειξε να ενοχλείται από τη μεταφορά βάρους, με την πρόσφυση των ελαστικών να είναι σε υψηλό επίπεδο. Σε κλειστά ορεινά κομμάτια, το βάρος του ίσως αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για γρήγορη οδήγηση, ενώ και ο μικρός κινητήρας παρότι δεν θα συμβάλλει στο να έχεις έναν δυνατό συνδυασμό. Παρόλα αυτά, ο 1.000άρης κινητήρας έδειξε να έχει “τσαγανό”, κάτι που με εξέπληξε ευχάριστα, πόσο μάλλον αν σκεφτείς ότι ήμασταν τέσσερα άτομα στο αυτοκίνητο.

first_drive_seat_ateca_14

Από πλευράς αναρτήσεων, στις δικίνητες εκδόσεις υπάρχουν γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ στις τετρακίνητες υπάρχει άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Οι αντιδράσεις του αμαξώματος ήταν ουδέτερες και προοδευτικές αντιδράσεις, και απόλυτα ελέγξιμες, αν και δε το πιέσαμε πολύ. Το τιμόνι του κάνει τη δουλειά του με αξιοπρέπεια, έχοντας καλή αίσθηση, με την πληροφόρηση από το δρόμο να είναι η αναμενόμενη, χωρίς εκπλήξεις.

Τέλος, για την πέδηση υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός διαμέτρου 312 χλστ. και συμπαγείς δίσκοι πίσω διαμέτρου 272 χλστ. Η αποτελεσματικότητα τους δεν φάνηκε να επηρεάζεται, με την αίσθηση του πεντάλ να έχει ένα μικρό νεκρό σημείο, αλλά μετά να προσφέρει προοδευτική επιβράδυνση.

seat_ateca_press_photos_81

Tο Ateca καλείται να “κολυμπήσει” στα βαθιά, καθώς ο ανταγωνισμός του είναι εξαιρετικά σκληρός, καθώς έχει απέναντι του το Ford Kuga, το Skoda Yeti, το νέο Renault Kadjar, και το αδιαμφισβήτητα εξαιρετικό Nissan Qashqai.

H τιμή του είναι σίγουρα αρκετά ανταγωνιστική, με τον 1.000άρη TSI να το κάνει το μοναδικό μοντέλο στη κατηγορία του που προσφέρει ένα τέτοιο σύνολο. Διαθέτει τεχνολογίες, για χρήση τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και έξω από αυτόν, η συνδεσιμότητα, οι εσωτερικοί χώροι κλπ. είναι δεδομένο ότι κάνουν το Ateca “περισσότερο” SUV, και δείχνει ότι έχει όλα τα προσόντα για να κάνει τη Seat να βγάλει από πάνω της τη ρετσινιά ότι είναι το “αποπαίδι” του VW Group.

[See image gallery at www.autoblog.gr]

Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Seat Ateca

loading...

Γραμματοσειρά
Αντίθεση