Ένα εύκολο απόγευμα είχε στη Suzuka ο Nico Rosberg. Ο Γερμανός δε δυσκολεύτηκε σε κανένα σημείο, καθώς δεν απειλήθηκε ποτέ, και όλα αυτά λόγω της κακής εκκίνηση του Lewis Hamilton. Έτσι, δεν είχε πρόβλημα να φτάσει στην 9η φετινή του νίκη και την 23η στην καριέρα του, ανεβάζοντας τη διαφορά του στη βαθμολογία στους 33 βαθμούς, καθώς πίσω του τερμάτισε ο εξαιρετικός σήμερα Max Verstappen.
Ο Lewis Hamilton είδε τρίτος την καρώ σημαία, πετυχαίνοντας το damage limitation, καθώς έπεσε στην 8η θέση μετά την εκκίνηση. Ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen, Daniel Ricciardo, Sergio Perez, Nico Hulkenberg, Felipe Massa και ο Valtteri Bottas, που συμπληρώνει την τελευταία θέση της βαθμολογούμενης 10άδας.
Οι 40 βαθμοί έδωσαν παράλληλα το πρωτάθλημα κατασκευαστών στη Mercedes, κάτι που ήταν θέμα χρόνου να επιβεβαιωθεί και μαθηματικά. Ας δούμε τι συνέβη στους 53 γύρους του αγώνα:
Ο καιρός ήταν και σήμερα συννεφιασμένος, και οι θερμοκρασίες ξανά αρκετά χαμηλές: 21°C στον αέρα και 25°C στο οδόστρωμα. Τη νύχτα έβρεξε, έτσι η πίστα δεν ήταν στρωμένη με γόμα, παρόλο που ήταν στεγνή. Οι 10 πρώτοι οδηγοί ήταν: Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Perez, Vettel, Grosjean, Raikkonen (άλλαξε κιβώτιο), Hulkenberg και Gutierrez. Ο Alonso ήταν στην 15η θέση και ο Button στην τελευταία, καθώς άλλαξε στοιχεία του power unit.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Rosberg ξεκίνησε καλά, εν αντιθέσει με τον Hamilton που έκανε μια πολύ άσχημη εκκίνηση, με αποτέλεσμα να πέσει στην 8η θέση. Ο Verstappen πέρασε δεύτερος, μπροστά από τους Perez, Vettel, Ricciardo, Hulkenberg, Raikkonen, Hamilton, Grosjean και τον 10ο Gutierrez.
Ο Vettel πίεζε τον Perez και τελικά τον προσπέρασε στην αρχή του 3ου γύρου. Ο Hamilton ζητούσε συγγνώμη από την ομάδα. Ο Rosberg έγραφε συνεχώς ταχύτερα περάσματα, με τους Verstappen και Vettel να έχουν πανομοιότυπο ρυθμό, όταν οι οδηγοί πίσω τους ήταν φανερά πιο αργοί, με τον Perez να έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Ο Raikkonen ήταν ταχύτερος από τον Hulkenberg, με αποτέλεσμα να προσπεράσει τον Γερμανό και να ανέβει στην 6η θέση, ενώ ο οδηγός της Force India είχε να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις του Hamilton. Ο Βρετανός τον προσπέρασε δίχως πρόβλημα στον 7ο γύρο, ανεβαίνοντας έτσι 7ος, αλλά η διαφορά του από τον Rosberg ήταν ήδη 16 δευτερόλεπτα.
Ο ρυθμός της Ferrari φαινόταν πολύ καλός και ο Raikkonen είχε φτάσει τον Ricciardo, με αποτέλεσμα να του ασκεί πίεση, όσο ο Hamilton παρακολουθούσε τον Φινλανδό από κοντά, προσπαθώντας να επωφεληθεί από την ενδεχόμενη μάχη. Ο Ricciardo είχε σχεδόν φτάσει τον Perez στον 9ο γύρο, έτσι σιγά-σιγά σχηματιζόταν ένα ενδιαφέρον τρενάκι από τη θέση 4 μέχρι την 7, που μπορούσε να μας δώσει όμορφες μάχες.
Τα pit stops είχαν ξεκινήσει, με τους Verstappen, Ricciardo, Grosjean και Kvyat να κάνουν την αρχή, επιλέγοντας τη σκληρή γόμα. Ακολούθησαν οι Hulkenberg και Grosjean, και Rosberg, Vettel, Perez, Raikkonen και Ocon στον επόμενο γύρο, με τη σκληρή γόμα να είναι τα ελαστικά που διαδεχόταν τα μαλακά. Αυτό άφησε τον Hamilton στην πρώτη θέση, όσο ο Ricciardo έκανε λάθος στη Spoon, με αποτέλεσμα ο Raikkonen να βρεθεί πολύ κοντά του.
Ο Hamilton μπήκε στον επόμενο γύρο, για τα σκληρά, την ώρα που έξω ο Raikkonen περνούσε τον Perez για την 8η θέση. Ο Hamilton, με ένα πολύ γρήγορο pit stop, πέρασε στην 7η θέση, μπροστά από τον Raikkonen, ενώ αμέσως μετά προσπέρασε τον Ricciardo στην πίσω ευθεία, μιας και ο Αυστραλός αντιμετώπιζε προβλήματα με τα συγκεκριμένα ελαστικά. Ο Πρωταθλητής ήταν καυτός και δε δυσκολεύτηκε να περάσει τον Massa λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, ανεβαίνοντας 5ος.
Ο Massa δεν είχε αλλάξει ελαστικά, έτσι έγινε εύκολος στόχος για τους Ricciardo και Raikkonen. Ο Perez δοκίμασε να κάνει το ίδιο στη φουρκέτα, αλλά ο Βραζιλιάνος ήταν αρκετά σκληρός, χωρίς να δώσει τη θέση του. Ο Μεξικανός το κατάφερε ανοίγοντας το DRS, όσο ο Ricciardo είχε περάσει τον Bottas, ανεβαίνοντας έτσι στην 5η θέση, πίσω από τον Hamilton.
Ο Raikkonen δεν άργησε να περάσει τον Bottas, ενώ ο Perez πίεζε τον Ricciardo για την 7η θέση, καταφέρνοντας να τον προσπεράσει στην αρχή του 19ου γύρου. Ο Rosberg σημείωνε τον ταχύτερο γύρο, με τη Mercedes να έχει τη στιγμή εκείνη τον καλύτερο ρυθμό, καθώς οι Rosberg και Hamilton ήταν οι μοναδικοί που κατέβαιναν το 1:37, κάτι που σημαίνει πως ο Hamilton πλησίαζε τον Vettel.
Επαφή μεταξύ των Kvyat και Gutierrez στο τελευταίο chicane, ενώ εκεί λίγο αργότερα ο Hulkenberg πέρασε τον Bottas, με μία πολύ όμορφη κίνηση. Ο Raikkonen είχε φτάσει στο δευτερόλεπτο τον Ricciardo, αλλά στη συνέχεια ο ρυθμός του δεν ήταν τόσο καλός για να ασκήσει πίεση στον οδηγό της Red Bull, μιας και άνοιγε η μεταξύ τους διαφορά.
Στον 25ο γύρο, 10άδα ήταν: Rosberg, (4,5)Verstappen, (2,2)Vettel, (11,3)Hamilton, (9,3)Ricciardo, (0,9)Raikkonen, (9,5)Perez, (4,4)Hulkenberg, (7,7)Bottas και (4,0)Massa. Ο Verstappen έλεγε στην ενδοεπικοινωνία πως τα πίσω ελαστικά του είχαν αρχίσει να χάνουν την απόδοσή τους, κάτι που φαινόταν και από τον ρυθμό του, με τον Vettel να παραμονεύει.
Ο Alonso ανέβηκε στην 12η θέση, περνώντας τον Sainz, τη στιγμή που ο Raikkonen έμπαινε για δεύτερη φορά μέσα, βάζοντας τη σκληρή γόμα σε 2,3 δευτερόλεπτα. Το ίδιο έκαναν οι Bottas κι Ericsson, όταν εμείς ακούγαμε τη McLaren να παρακινεί τον Alonso για να πιέσει, αλλά ο Ισπανός απάντησε «μακάρι να μπορούσα». Μέσα και ο Verstappen για τη σκληρή, ενώ ο Hulkenberg διάλεξε να βάλει τη μέση γόμα.
Ήταν η σειρά του Rosberg για να βάλει ξανά τη σκληρή γόμα, βγαίνοντας στην 3η θέση. Ο Vettel ήταν στην πρωτοπορία, αλλά έκανε παράπονα για τους οδηγούς που ντούμπλαρε, αφού δεν έκαναν εύκολα στην άκρη, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο. Ο Hamilton συνέχιζε να παραμένει με ένα pit stop, έχοντας μειώσει τη διαφορά από τον Vettel στα 4,4 δευτερόλεπτα, σε μια προσπάθεια να ανέβει στο βάθρο.
Η αλλαγή για τον Ricciardo ήρθε τον 33ο γύρο, όμως το pit stop κράτησε 5,1 δευτερόλεπτα, λόγω προβλήματος στον εμπρός δεξιά τροχό. Ο Hamilton ακολούθησε τον Αυστραλό, για να βάλει τη σκληρή γόμα για να τερματίσει τον αγώνα. Ο Βρετανός βγήκε μπροστά από τον Raikkonen, παρόλο που ο Φινλανδός είχε σημειώσει προηγουμένως τον ταχύτερο γύρο.
Η αντίδραση της Ferrari ήταν άμεση, βάζοντας τον Vettel στον επόμενο γύρο. Ο Γερμανός έβαλε τη μαλακή γόμα και βγήκε πίσω από τον Hamilton, αλλά το ενδιαφέρον ήταν πως είχε ταχύτερα ελαστικά, χωρίς να γνωρίζουμε κατά πόσο αυτά θα άντεχαν μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο Seb ήταν σαφώς ταχύτερος από τον Lewis, μα χωρίς να είναι τόσο κοντά ώστε να δοκιμάσει κάτι στην ευθεία εκκίνηση-τερματισμού.
Ο Hamilton ήταν ικανός να ανοίγει λίγο τη διαφορά, κάτι που δεν επέτρεπε στον Vettel να δοκιμάζει κάτι στα φρένα. Η ταχύτερη του Βρετανού ήταν τέτοια, που μείωνε σημαντικά και από τον Verstappen, με τη διαφορά τους να έχει πέσει στα 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ ο Vettel ήταν 1,5 δευτερόλεπτο πίσω από τον οδηγό της Mercedes, χάνοντας έτσι τη μάχη για το βάθρο, αφού τα ελαστικά του είχαν αρχίσει ήδη να χάνουν την απόδοσή τους.
Είχαμε φτάσει στον 40ο γύρο και ο Hamilton κοιτούσε μόνο μπροστά πλέον, αφού ο Vettel μόνο απειλητικός δεν έμοιαζε. Ο Βρετανός ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα, φτάνοντας τη διαφορά από τον Verstappen στα 1,9 δευτερόλεπτα, μειώνοντας παράλληλα σημαντικά και από τον Rosberg, ο οποίος άκουγε ότι τα εμπρός ελαστικά του είχαν αρχίσει να κρυώνουν, γεγονός που ίσως δημιουργούσε graining στη συνέχεια.
Στον 45ο γύρο, ο Hamilton είχε πλησιάσει στο δευτερόλεπτο τον Verstappen και άνοιγε την πίσω πτέρυγα, για να κερδίσει αρχικά μερικά χλμ/ώρα. Μεταξύ τους μάχη είχε ξεκινήσει, αλλά ο Hamilton δεν ήταν τόσο κοντά ώστε να επιχειρήσει κάτι. Βέβαια, ο Verstappen έβγαινε πολύ καλά από τις στροφές, κάτι που δεν επέτρεπε στον Hamilton να πλησιάσει κάτω από το δευτερόλεπτο, ακόμα και μετά από την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
Η μάχη μεταξύ των δύο ήταν και το μόνο ενδιαφέρον σημείο, μιας και οι υπόλοιπες θέσεις είχαν κριθεί. Ο Verstappen έβγαλε τον Hamilton από το δευτερόλεπτο για το DRS, όμως ο Βρετανός πλησίασε και πάλι. Ο Hamilton δοκίμασε μια παράτολμη κίνηση για να περάσει στο τελευταίο chicane, αλλά τελικά έφυγε ευθεία, πράγμα που ουσιαστικά σήμαινε πως όλα είχαν τελειώσει.
Είχαμε φτάσει στον τελευταίο γύρο, εκεί που ο Rosberg είδε την καρώ σημαία, πανηγυρίζοντας μία πολύ σημαντική νίκη, η οποία έδωσε στην ομάδα του το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα στους κατασκευαστές.
Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στο Austin του Texas, στις 21-23 Οκτωβρίου.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες…
Κοινοποιήστε: