Ήταν λοιπόν το 1967, τότε που ο μεγάλος Enzo Ferrari παρουσίασε την 330P4 προσπαθώντας ανεπιτυχώς να αναχαιτίσει τα επελαύνοντα GT40 στο Le Mans. Να σημειώσω εδώ πως η Ferrari έχει αρκετές νίκες στον πιο θρυλικό αγώνα αντοχής, αλλά μέχρι το 1965, από εκεί και πέρα καμία Ferrari αλλά και κανένα ιταλικό αυτοκίνητο δεν στάθηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Αυτό βέβαια δεν μειώνει επουδενί την αξία των ιταλικών σπορ πρωτοτύπων.
Η 330P4 ήταν εξέλιξη της P3 και κατ’επέκταση και της 250P του ’62. Τη δεκαετία του ’60 η Ferrari μπήκε στην κεντρομήχανη εποχή, με την Formula 1 να δίνει αρκετή τεχνογνωσία και στα σπορ πρωτότυπα του Maranello, όπως η νέα τριβάλβιδη κεφαλή που υιοθέτησε η P4 στον τετράλιτρο V12 απόδοσης 450 ίππων. Κατασκευάστηκαν 3 P4 συν μια τροποποιημένη P3 και είχαν αρκετές επιτυχίες, νικώντας σε μεγάλους αγώνες όπως τα 1000 χλμ. της Monza και τις 24ώρες της Daytona, αλλά η πολυπόθητη νίκη στο Le Mans δεν ήρθε ποτέ.
Ακολουθώντας τις καταιγιστικές εξελίξεις της τεχνολογίας, σύντομα, το 1969 για την ακρίβεια, η Ferrari την αντικατέστησε με την 312P, και έτσι οι τέσσερις 330P πέρασαν στα χέρια ιδιωτών αγωνιζόμενων και συλλεκτών, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Από εκεί προέρχεται και η πιστότατη replica που βλέπεις, η οποία πωλείται στο ebay έναντι 760.000 ευρώ!
Η τεξανή εταιρεία P4 by Norwood την κατασκεύασε προσπαθώντας να την κάνει όσο το δυνατόν πιο όμοια με την αυθεντική. Μοναδική παραφωνία είναι ο κινητήρας που προέρχεται από μια Ferrari 575M Maranello. Δεν θα μπορούσα να πω πως πρόκειται για kit car καθώς προσεγγίζει περισσότερο το reproduction. Αν πάλι δεν θες να κυνηγήσεις την δημοπρασία, να σου πω ότι η λίστα αναμονής για μια καινούρια είναι μέχρι και 3 έτη! Επίσης να μην ξεχάσω να αναφέρω πως είναι και street legal!
Κοινοποιήστε: