Σχεδιάστηκε εξαρχής ως σεντάν και κατόπιν ως hatcback, σε αντίθεση με τους περισσότερους εκπροσώπους της κατηγορίας, οι οποίοι βασίστηκαν στο ντιζάιν των 5θυρων αδελφών τους. Ο λόγος για το μικρομεσαίο της Fiat, το Tipo.
Δοκιμή: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ (gt@newsauto.gr)
Εάν μας ρωτήσετε για την πρώτη εντύπωση από αυτό που διακρίνουμε εξωτερικά στο 5θυρο, τότε μόνο καλά λόγια θα έχουμε να πούμε, με κλου φυσικά την εκκεντρική ουρά με τα εντυπωσιακά φωτιστικά.
Η έκπληξη συνεχίζεται και αφότου επιβιβαστείς στην καμπίνα. Τα υλικά κατασκευής ειδικά στο επάνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακά, προσφέροντας αναβαθμισμένη αίσθηση, με τις εκπτώσεις στην ποιότητα και το φινίρισμα να κάνουν την εμφάνισή τους μόνο στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Κατανοητό εν μέρει, προκειμένου και το κόστος να συγκρατηθεί σε λογικό επίπεδο, αλλά ορισμένα «κομμάτια» δείχνουν «φθηνά», τόσο στην αφή όσο και στην όψη, αλλοιώνοντας εν μέρει ένα σύνολο που θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά στην κλάση.
Από την άλλη, η εργονομία είναι καλή, όπως και οι χώροι για μικροαντικείμενα. Χωροταξικά, τα 2.636 mm του μεταξονίου δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε (τουλάχιστον) τέσσερις ενήλικες να μπορούν να μεταφερθούν με μεγάλη άνεση, ακόμη και στην περίπτωση που το ανάστημά τους υπερβαίνει τον μέσο όρο.
Ο τετρακύλινδρος 1300άρης ντίζελ κινητήρας αποδίδει 95 ίππους και 20,4 kgm ροπής στις 1.500 rpm. Σε γενικές γραμμές, καταφέρνει να κινεί με αξιοπρέπεια και αρκετά οικονομικά (6,9 lt/100 km η μέση δοκιμής), το ογκώδες αμάξωμα του Tipo, αλλά μέχρι εκεί, μην περιμένετε θαύματα. Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες μοιάζει και είναι οριακός για το μέγεθος του οικογενειακού Fiat, ενώ δεν τον βοηθά και το κιβώτιο των 5 σχέσεων, (η πρώτη είχε μία τάση να «σκαλώνει», ενώ οι υπόλοιπες σχέσεις επιλέγονταν πιο εύκολα).
Η πλούσια ροπή πάντως και η σωστή κλιμάκωση των σχέσεων σώζουν τα προσχήματα, με το Tipo να καλύπτει έντεχνα και έξυπνα τις όποιες αδυναμίες προκύπτουν από τον συγκεκριμένο αναγκαίο συνδυασμό, προκειμένου να μην ξεφύγει το κόστος. Ο ρυθμός που αποκτάς κατά την κίνηση του νέου Fiat είναι ικανοποιητικός.
Το Tipo πατάει στην άσφαλτο με σιγουριά αλλά και με αρχοντιά, τουλάχιστον όχι με εκείνη την «κακομοιριά» των φτηνών μικρών σεντάν του παρελθόντος που κάθε βήμα θύμιζε σούπερ μίνι με προσθήκη ουράς. Άνεση και ποιότητα κύλισης, θα πρέπει να είσαι εμμονικά προκατειλημμένος για να μην παραδεχτείς πως, συγκαταλέγονται στις αξιοπρεπείς ευρωπαϊκές υλοποιήσεις.
Στο κομμάτι του «οδηγείν» πάνω-κάτω ξέρεις τί περιμένεις. Χωρίς εκπλήξεις, θετικές ή αρνητικές, ο οικογενειάρχης θα εισπράξει την ασφάλεια, έχοντας στη διάθεσή του ένα σχετικά καλό (αλλά όχι επικοινωνιακό) σε απόκριση τιμόνι, μια ανάρτηση που δεν εκθέτει τους τεχνικούς και ικανοποιητικά φρένα, τα οποία όμως κουράζονται κάπως γρήγορα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.248 cc
Ισχύς: 95 PS /3.750 rpm
Ροπή: 20,4 kgm /1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,5 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 98 gr/km
Βάρος: 1.260 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500/1.780/1.480 mm
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 120 €
Τιμή: 16.900€
Κοινοποιήστε: