Γαλλία: πεδία μάχης τα σχολεία.Πολλαπλασιάζονται οι επιθέσεις κατά καθηγητών σε γυμνάσια λύκεια υποβαθμισμένων συνοικιών…
Η αμφισβήτηση της νομιμοποίησης των εκπαιδευτικών και η ανικανότητα κάποιων μαθητών να διατυπώσουν τις σκέψεις τους οδηγούν σήμερα σε καταστάσεις σοβαρής βιαιοπραγίας.
Ο Alain Bentolila αποκωδικοποιεί την διαδικασία σε αυτό το τεύχος του περιοδικού « Marianne ».( αποσπάσματα)
Tremblay, Calais, Epinay-sur-Seine, οι επιθέσεις εναντίον των διευθυντών και των καθηγητών πολλαπλασιάζονται … Αυτά τα υποβαθμισμένα γυμνάσια και επαγγελματικά λύκεια εκπαιδευτικοί κλώνοι των λεγόμενων cités της υποτίμησης των (μπλοκ γκέτο) που τα περιβάλουν έγιναν σιγά σιγά πεδία μάχης όπου οι εκπαιδευτικοί με κομμένη την ανάσα αποπειρώνται απελπισμένα να ελκύσουν τους μαθητές αντάρτες στην εκμάθηση και ν΄αποτρέψουν την εισβολή άλλων νέων για την διάπραξη πράξεων βανδαλισμού και βίας.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Οφείλουμε βέβαια ν΄απαιτήσουμε ολοένα περισσότερες εκπαιδευτικές ή αστυνομικές δυνάμεις αλλά δεν θα μπορέσουμε για καιρό να ικανοποιούμαστε που υπερασπιζόμαστε τα «εκπαιδευτικά φρούρια» ενάντια στις αυτόχθονες φυλές που «ανεξήγητα» παραμένουν αδιάφορες στις εκπαιδευτικές και πολιτισμικές προτάσεις της Δημοκρατίας. Πρέπει να επιχειρήσουμε να καταλάβουμε… Λέω βέβαια να κατανοήσουμε κι όχι να συγχωρέσουμε.
2 σκέψεις μου φαίνεται ότι μπορούν να εξηγήσουν τη βαρβαρότητα και την ταχύτητα του περάσματος στη δράση κάποιων μαθητών και κάποιες φορές μερικών γονέων : η πρώτη έχει να κάνει με τη μείωση της νομιμοποίησης του maître, της αυθεντίας του καθηγητή.Η β αφορά την ανικανότητα των μαθητών μας να διατυπώσουν τα νοήματά τους.
Αυτοί οι 2 λόγοι φωτίζουν ο 1 όπως κι ο άλλος το θέμα της ενδοσχολικής βίας με τρόπο απείρως πιο έντιμο παρά το θρησκευτικό κι εθνοτικό ανήκειν του μαθητή.
Αυτή είναι μια ερμηνεία που θέτει σε σοβαρή αμφισβήτηση της δημοκρατικές αρχές του σχολείου μας και καταστρέφει το ίδιο το νόημα της αποστολής του της μετάδοσης της γνώσης.
Λανσαρίστηκε και όχι μοναδικά στα δύσκολα quartiers από πολλούς μαθητές και κάποιες φορές από μερικούς γονείς απυθύνεται στον maître ,στην αυθεντία του καθηγητή με τους ακόλουθους όρους : «Ποιός είσαι εσύ που μου λες ποιο είναι το καλό ή ποια είναι η αλήθεια;» Άυτή η αποστροφή του λόγου είναι δηλωτική μιας τομής βαθύτατης με τις αξίες και τις γνώσεις του σχολείου.Αυτή κυρίως θέτει υπό αμφισβήτηση τη νομιμοποίηση του maître στη μετάδοση του corpus των αληθειών και των αξιών που μας αναλογούν. Αυτή ανακοινώνει μια πιθανή υποταγή κάποιων μαθητών στον πρώτο προφήτη ή στο πρώτο επερχόμενο είδωλο(…)marianne 22.10.16
Πολλά σχολεία β κατηγορίας στη Γαλλία σε ευαίσθητα και δύσκολα καρτιέ χαρακτηρίζονται από τον τύπο σχολεία γκέτο ή «école poubelle» σχολεία σκουπιδοτενεκέδες.
dimpenews.com
Κοινοποιήστε: