17 January, 2017
Home / Auto-Moto  / Ψήνεσαι για μια αυθεντική Porsche 904 GTS;

Ψήνεσαι για μια αυθεντική Porsche 904 GTS;

1964-porsche-904-gts-auction5

Να ξεκινήσω…δυναμικά; Ποτέ δεν συμπάθησα ιδιαίτερα τις Porsche! Εντάξει τώρα που ο αριθμός των αναγνωστών μειώθηκε στο μισό, να συνεχίσω: οι “πάντα ίδιες και με λάθος μηχανική διάταξη” 911 δεν κατάφεραν ποτέ να τρυπώσουν στα όνειρά μου και μόνο κάτι τουμπανιασμένες 944 με ζάντες BBS με πατούρα μου δημιουργούσαν σιελόρροια…

Όλα αυτά φυσικά πριν έρθει η υπέροχη Carrera GT… Αλλά μεγάλωσα με “μια απ τα ίδια, αερόψυκτες και πισωμήχανες, δυσκολοδήγητες και μάλλον άσχημες 964 και 993” που δεν έλεγαν ούτε ταμπλό να αλλάξουν. Και σαν να μην έφτανε αυτό, αυτή η ιστορική φίρμα έμελλε να σωθεί από ένα τεράστιο και άσχημο κινούμενο διαμέρισμα…

Και τώρα που έχουμε μείνει μόνο 5-6, να πάμε στο θέμα μας. Πάντα πίστευα ότι οι Porsche οφείλουν να είναι κεντρομήχανες. Δες τώρα δείγματα: 918 Spyder, Carrera GT, 718, για να μη μιλήσω για παλαιότερες 917, 962 κτλ. Είχε τον τρόπο η Porsche πάντα να κάνει τα κεντρομήχανά της να μοιάζουν με σπορ πρωτότυπα ή το αντίστροφο, ποιος ξέρει; Αυτή η 904 της φωτογραφίας δείχνει λίγο πιο ταπεινή, αλλά πίστεψέ με δεν είναι.

Είναι το πρώτο μοντέλο της Porsche με αμάξωμα από fiberglass κι αυτό είχε θετικό αντίκτυπο στο βάρος. Έτσι λοιπόν ο 2λιτρος κινητήρας με τα 180 περίπου άλογα είχε σχετικά εύκολο έργο: 0-100 σε περίπου 6 δεύτερα και τελική λίγο κάτω απ τα 260, για ένα αυτοκίνητο που παρήχθη πριν από 50 ολόκληρα χρόνια. Όχι κι άσχημα, έτσι;

Το αμάξωμά της είναι σαν πρόγονος του Group C. Κλασικό κεντρομήχανο αγωνιστικό. Η μεταγενέστερη Dino246 GTS θα πρέπει να ζήλεψε τη σιλουέτα της Γερμανίδας. Στο εσωτερικό τα πάντα… απουσιάζουν. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που βγήκε στην παραγωγή την εποχή που κάποιος το αγόραζε και.. πήγαινε στο LeMans και γι αυτό το σκοπό ακριβώς σχεδιάστηκε. Τα πάντα πάνω της φωνάζουν “σπορ πρωτότυπο” και “δίαιτα” .

Μόλις 106 αντίτυπα βγήκαν από την παραγωγή τη διετία 1964-1965, με τη νίκη στο Targa Florio να είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία του μοντέλου. Το #98 αντίτυπο πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στις ΗΠΑ και σε ρυθμούς λιγότερο… αγωνιστικούς, έπειτα πέρασε στα χέρια ενός συλλέκτη στην Ευρώπη και τώρα, έχοντας τα πάντα αυθεντικά ακόμα,  ετοιμάζεται να βγει σε δημοπρασία στις 19 Ιανουαρίου (μια μέρα πριν τη γιορτή μου, για όποιον ψάξει για δώρο), με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πραγματικά υψηλή τιμή.

Κύριοι, σπάστε τους κουμπαράδες σας…

[See image gallery at www.autoblog.gr]

Ψήνεσαι για μια αυθεντική Porsche 904 GTS;

loading...